به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه 26 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 59 واحد -معادل یک دهم درصد- نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 67 هزار و 605 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد هزار و 815 واحدی در رقم 676 هزار و 579 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 19 واحد رشد کرد به رقم 21 هزار و 587 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 549 واحد به سطح 118 هزار و 29 واحد رسید. 

تداوم خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 112  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد حکشتی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 27 میلیارد تومان بود. پس از حکشتی، نمادهای ثفارس، وبملت، نوری و صبا بیشترین خروج پول را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حفارس، ثپردیس، فولاد، فملی و وشهر تعلق داشت.

030626

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای حکشتی، شپنا و رمپنا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، وامید و کچاد نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، فرابورس و گلدیرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای ارفع، حسینا و فصبا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، ارفع و فرود بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات‌ بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 36 هزار و 392 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 25 هزار و 630 میلیارد تومان بود که 70 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 2 درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم 3 هزار و 385 میلیارد تومان رسید.

030626

جدول ارزش معاملات‌

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 84 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و حفارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد حکشتی و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 461 میلیون و 416 هزار و 607 سهم در صدر قرار گرفته است. حفارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شگستر تعلق داشت. دو نماد فولاد و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 139 نماد صف خرید داشتند و 81 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 543 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 39 درصدی به رقم 252 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

030626