به گزارش اکوایران،‌ با فرا رسیدن آخرین روز معاملاتی هفته و از طرفی تداوم ریسک‌های سیاسی احتمالا بازار سرمایه امروز نیز در محدوده منفی معامله می‌شود و به این ترتیب یک هفته منفی را به ثبت خواهد رساند.

روز گذشته شاهد افت شاخص‌های بازار سرمایه برای چهارمین روز متوالی بودیم و خروج پول نیز برای پنجمین روز متوالی تداوم یافت. دامنه نوسان یک درصدی سهام را در صف‌های فروش قفل کرده بود و ارزش معاملات نیز به کمترین مقدار از 7 شهریورماه رسید.

با اینکه انتظار می‌رفت به مرور شاهد کاهش تنش‌ها از طرفی و به تعادل رسیدن روند معاملات در بازار سرمایه باشیم اما این اتفاق رخ نداد، آتش جنگ در منطقه همچنان روشن مانده و این موضوع باعث می‌شود سرمایه همچنان از بازارهای پرریسکی مانند بورس فراری باشد. روز گذشته نیز مانند سایر روزهای هفته شاهد ورود سرمایه به صندوق‌های طلا بودیم و در این هفته ورود پول به برخی از صندوق ها رکورد نیز ثبت کرده است.

از طرف دیگر خروج پول از صندوق‌های اهرمی همچنان ادامه دارد و این موضوع را نیز می‌توان گواهی بر تداوم خروج سرمایه از بورس و تداوم روند منفی در بازار دانست. 

عصر دیروز همچنین خبرهایی از یک مقام کاخ سفید در خصوص حمله احتمالی موشکی ایران به مواضع اسرائیل منتشر شد که در صورت وقوع این اتفاق احتمالا بازارساز به منظور جلوگیری از شوک بیشتر به بازار سهام همچنان دامنه نوسان را محدود نگه دارد.