به گزارش اکوایران، در جریان معاملات امروز چهارشنبه 18مهرماه شاخص کل با 2هزار و 453 واحد ارتفاع برای دومین روز متوالی در این هفته مثبت بود و در کانال 2 میلیون و 99 هزار واحد و در آستانه بازپس‌گیری کانال مهم 2.1 میلیون واحد به کار خود پایان داد. شاخص هموزن بعد از 9 روز سرانجام رخت قرمز را از تن درآورد و با 235 واحد رشد در محدوده 696 هزار و 732 واحد آرام گرفت. 

نمادهای فملی، فارس و نوری امروز توانستند بیشترین اثر مثبت بر شاخص را ثبت کنند و شپنا، شبندر و شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس ایران روند افت در شاخص کل همچنان ادامه یافت و این نماگر با کاهش ارتفاع ناچیز 6واحدی در محدوده قرمز ماند و در کانال 21 هزار و 985 واحد آرام گرفت. شاخص هموزن فرابورس اما با 33 واحد افزایش در محدوده 122 هزار و 653 واحد به کار خود در این هفته پایان داد.

نمادهای مارون، فزر و شاوان بیشترین اثر منفی و نمادهای حسینا، آریا و انتخاب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

درصد نمادهای منفی به مثبت امروز حدود 60 به 40 درصد بود. ارزش کل معاملات بازار نیز 26هزار و 69 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 2هزار و 139 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بوده است. امروز 8 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. همچنین در روز جاری 184 میلیارد تومان دیگر سرمایه حقیقی از بازار خارج شد تا روند خروج پول وارد یازدهمین روز خود شود.

صندوق‌های طلا که این هفته را با اقبال چشمگیری آغاز کرده بودند و در میانه‌های هفته شاهد معاملات هیجانی در آنها بودیم با نزدیک شدن به انتهای هفته روند متعادلی به خود گرفتند و امروز نیز با کلیتی مثبت کار خود را دنبال می‌کنند. از طرف دیگر در بین صندوق‌های اهرمی شاهد ورود پول به سه صندوق و خروج پول از چهار صندوق هستیم.