به گزارش اکوایران، بورس تهران در این روز‌ها با رشد قابل توجه نرخ اونس جهانی و اقبال شدید سرمایه‌گذاران به بازار طلا مواجه است. در حال حاضر حباب سکه و شمش نیز افزایش یافته است و حتی حباب صندوق‌های طلا نیز رشد داشته است. این مسائل ریسک ورود به صندوق‌های با پشتوانه طلا را بیش از پیش افزایش داده است اما همچنان شاهد ورود سرمایه حقیقی قابل توجهی به این صندوق‌ها هستیم. با این اوصاف احتمال می‌رود در صورت حمایت از شاخص‌های سهامی و یا تغییر روند نرخ اونس جهانی شاهد تغییر شدیدی در روند جریان پول حقیقی صندوق‌ها باشیم.

بازار سهام روز یکشنبه شاهد کاهش 34 درصدی ارزش معاملات خرد تا سطح هزار و 511 میلیارد تومانی بود. بورس تهران روز یکشنبه را با سهم 94 درصدی رنگ قرمز در نقشه معاملات پشت سر گذاشت. دیروز شاهد خروج 296 میلیارد تومان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی بودیم و از سوی دیگر نیز شدت خروج سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت کمتر شد و به 306 میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر شاهد ورود 829 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر به صندوق‌های با پشتوانه طلا هستیم.

سود بیمه البرز به ٢ همت رسید

ارزش صف‌های خرید سهام روز یکشنبه کمتر شد. ارزش صف‌های خرید که روز شنبه 91 میلیارد تومان بود با افت 10 درصدی به سطح 82 میلیارد تومانی رسید و ارزش صف‌های فروش با 39 درصد افزایش از هزار و 382 میلیارد تومان تا هزار و 918 میلیارد تومان افزایش داشت. روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 20 میلیون تومان روز شنبه تا 15.1 میلیون تومان کاهش داشت. یکشنبه سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش داشت و در سطح 37.5 میلیون تومانی قرار گرفت. با این اوصاف شکاف سرانه خرید و فروش به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند و به سطح 22 میلیون تومانی رسیده است.

در بین صنایع بورسی نیز، صنعت استخراج کانه‌های فلزی با 4.2 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت سایر محصولات کانی غیر فلزی با 1.9 میلیارد تومان و صنعت کاشی و سرامیک با 0.3 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت با 84.3 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 57.3 میلیارد تومان و صنعت محصولات شیمیایی با 16.3 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

برای دیدن روند 30 روزه اخیر معاملات بازار سرمایه از یکشنبه 29 مهرماه ورق بزنید.