به گزارش اکوایران، در جریان معاملات امروز یکشنبه 6 آبان ماه کلیت 80 درصدی تابلوی معاملاتی سبزپوش بود. شاخص کل 1.5 درصد دیگر رشد کرد و کانال 2 میلیون واحدی که در اولین روز از آبان از دست داده بود را پس گرفت. شاخص هموزن نیز با همین میزان رشد در محدوده 670 هزار و 20 واحد ایستاد. بازار فرابورس نیز شاهد سبزپوشی نماگرهای خود بود. شاخص کل فرابورس موفق شد با 0.95 درصد رشد در محدوده 21  هزار و 270 واحد بایستد و شاخص هموزن نیز با 1.43 درصد رشد در کانال 117 هزار و 306 واحد به کار خود پایان داد.

ارزش کل معاملات امروز بازار با ثبت افت نسبت به روز گذشته 10 هزار و 686 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 2هزار و 979 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود. امروز همچنین 987 میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شد که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

تو2

در حالی که شاهد ورود پول به سهام، صندوق‌های سهامی و اهرمی و حتی تشکیل صف خرید هستیم، سرمایه از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. اما صندوق‌های طلا که روز گذشته با افت چشمگیری مواجه بودند امروز در جریان کاهش هیجانات مثبت بازگشایی شدند و همچنان سبزپوش هستند.

حباب سکه که در جریان افزایش تنش‌ها و ریسک‌های سیستماتیک به 35 درصد هم رسیده بود در حال افت و است و بر اساس برآورد برخی از کارشناسان هم‌اکنون حباب سکه امامی به 15 درصد کاهش پیدا کرده است. روند دلار نیز که در هفته گذشته رو به رشد بود و دیروز افت داشت مجددا افزایشی شده و به محدوده 66 هزار و 400 تومان رسیده است. دلار بازار نیما نیز به رشد خود ادامه داده و وارد کانال 49 هزار تومان شده است.

اخبار موافق از طرف دیگر و همزمان با کاهش تنش‌ها بازار سرمایه شاهد مخابره اخبار مثبت نیز هست. امروز محمدرضا عارف، معاون اول رییس جمهور گفته :«تلاش می‌کنیم فاصله بین نرخ ارزهای نیمایی و بازار آزاد کم شود تا انگیزه سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یابد.»

حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خبر داده که «امسال از بازارسرمایه به نفع بودجه پولی خارج نمی‌کنیم.»

تو 22