به گزارش اکوایران، بورس تهران معاملات دیروز خود را با رشد شاخص کل و شاخص هم‌وزن به پایان رساند. بازار سهام روز یکشنبه شاهد کاهش 24 درصدی ارزش معاملات خرد تا سطح 2 هزار و 979 میلیارد تومانی بود. بورس تهران روز یکشنبه را با سهم 82 درصدی رنگ سبز در نقشه معاملات پشت سر گذاشت.

دیروز شاهد ورود 566 میلیارد تومان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بودیم و از سوی دیگر نیز شدت خروج سرمایه حقیقی از صندوق‌های با پشتوانه طلا کمتر شد و به 66 میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر شاهد ورود 502 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر به صندوق‌های درآمد ثابت هستیم.

ارزش صف‌های خرید سهام روز یکشنبه بیشتر شد. ارزش صف‌های خرید که روز شنبه هزار و 484 میلیارد تومان بود با افزایش 40 درصدی به سطح 2 هزار و 75 میلیارد تومانی رسید و ارزش صف‌های فروش با 37 درصد کاهش از 295 میلیارد تومان تا 185 میلیارد تومان کاهش داشت. روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 51.5 میلیون تومان روز شنبه تا 51.8 میلیون تومان افزایش داشت. یکشنبه سرانه فروش هر کد حقیقی کاهش داشت و در سطح 27.3 میلیون تومانی قرار گرفت. با این اوصاف شکاف سرانه خرید و فروش به سمت خریداران حقیقی سنگینی می‌کند و به سطح 24.5 میلیون تومانی رسیده است.

شکاف مدیریتی صنعت خودرو بین ایران و اروپا چقدر است؟

در بین صنایع بورسی نیز، صنعت فلزات اساسی با 74.7 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را به ثبت رساند. صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 72.6 میلیارد تومان و صنعت محصولات شیمیایی با 63.3 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت انبوه‌سازی با 6.9 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت منسوجات با 0.9 میلیارد تومان و صنعت استخراج زغال‌سنگ با 0.9 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

برای دیدن روند 30 روزه اخیر معاملات بازار سرمایه از یکشنبه 6 آبان‌ماه ورق بزنید.