به گزارش اکوایران؛ پس از ورود این کشتی غول پیکر محموله آن به صورت کامل در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور، تخلیه و پس از آن به صورت حمل‌ونقل یک‌سره از این بندر به مقاصد تعیین شده ارسال ‌شد.

این کشتی اقیانوس‌پیما با محموله‌ای به وزن 100 هزار تن گندم در نیمه شهریور ماه وارد آب‌های سرزمینی ایران شد، در بندر امام (ره) استان خوزستان پهلوگیری کرده بود.

بر اساس این گزارش، محموله‌های تخلیه شده این کشتی در قالب حمل‌و‌نقل یک‌سره و بر اساس برنامه حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران به اقصی نقاط کشور ارسال شد و با انجام این عملیات بندری، 100 هزار تن گندم به ذخایر راهبردی این محصول در کشور افزوده شد. برای تامین گندم مورد نیاز کشور، امسال بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از طریق این بندر وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از رشدی بالغ بر ۱۱۳ درصد برخوردار بوده است.

براساس آمار اعلام شده در نیمه نخست سال جاری بیش از 5 میلیون تن گندم از گندمکاران داخلی خریداری شده است. به گفته فعالان این بخش نیاز کشور به گندم و آرد چیزی در حدود 12 تا 13 میلیون تن در سال است که با توجه به جنگ اوکراین و روسیه ایران سعی دارد تا به منظور جلوگیری از کمبود گندم در کشور علاوه بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری افزایش واردات گندم را نیز در دستور کار قرار داده است.

آمار اعلام شده نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی استان خوزستان با خرید ۱۹ درصد گندم کشور به میزان یک میلیون و 358 هزار تن، قطب این محصول در کشور بوده و بعد از آن، به ترتیب استان‌های گلستان با خرید 10.5 درصد و کردستان با خرید 8.5 درصد گندم کشور قرار دارند.