به گزارش اکوایران، 23 اردیبهشت سال جاری وزارت جهادکشاورزی قیمت جدید شیر خام را 15 هزار تومان اعلام کرد. به دنبال این اتفاق باید طبق قانون سازمان حمایت قیمت لبنیات را نیز اعلام میکرد. اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. همین موضوع منجر شده است، دامداران نتوانند طبق روال گذشته شیر را عرضه کنند و عملا شیر روی دست آنها ماند.  برهمین اساس هم انجمن صنایع لبنی پیش دستی کرد و در نامهای به  معاون اول دولت سیزدهم درخواست کرد؛ سیاستگذار قیمت جدید لبنیات را هرچه سریعتر اعلام کند. این موضوع را پیشتر «اکوایران» نوشته بود. اما سیاستگذار به این موضوع  توجه نکرد. تا اینکه این انجمن در یکم خردادماه ۱۴۰۲ در نامه‌ای دیگر به شرکت‌های لبنی اعلام کرد، قیمت محصولات لبنی را افزایش دهند.

دستور جدید انجمن به شرکت‌های لبنی به گفته مسعود امراللهی،مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی غیر قانونی است. امراللهی به «اکو ایران» گفت: مرجع رسمی قیمت گذاری سازمان حمایت و سازمان تنظیم بازار است. تا زمانی که آنها نرخ جدید را اعلام نکنند؛ صنایع لبنی مجاز به فروش قیمت با نرخ جدید نیستند.

او افزود: هرگونه افزایش قیمت فرآورده های لبنی بدون مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

امراللهی تاکید کرد: ما قیمت شیر را طبق قانون 15 هزار تومان اعلام کردیم. حال باید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت محصولات لبنی را اعلام کند. ما انتظار داریم، این سازمان هر چه سریعتر قیمت جدید را به سازمان تنظیم بازار اعلام کنند  تا  مشکلی برای دامدارن و صنایع لبنی  پیش نیاید.