به گزارش اکوایران؛ این خبر در حالی از سوی وزارت جهاد اعلام شد که هفته گذشته سریلانکا اعلام کرد که برای تسویه بدهی‌های نفتی خود هر ماه ۵ میلیون دلار چای به ایران خواهد داد تا به این طریق در طول 4 سال بدهی خود به ایران را تسویه کند؛ به گزارش رویترز سریلانکا از ماه آینده ارسال چای به ایران را برای پرداخت بدهی نفتی ۲۵۰ میلیون دلاری خود آغاز می‌کند. 

برخی از فعلان بازار این تهاتر را اتفاق خوبی معنی می‌کنند و معتقدند که ایران برای تسریع دسترسی به بدهی نفتی بلوکه شده، آزاد شدن ثبت سفارش چای را در دستور کار قرار داده است.    

در این خصوص مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه اعلام کرد که  سقف قیمتی‌ واردات انواع چای فردا چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ نهایی و ثبت سفارشات آن بازگشایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، میثم جاهدی افزود: پیرو اطلاعیه قبلی این دفتر و برگزاری جلسه با اتحادیه چای، نشست تعیین قیمت (کمیته سقف قیمت ارزی) انواع چای فردا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح با حضور مدیران معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه‌های نظارتی و مسوولان اتحادیه چای در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

براساس این اطلاعیه فردا و پس از نهایی شدن سقف قیمت‌ واردات انواع چای، ثبت سفارشات چای جدید و یا دارای تامین و اظهار کمتر از ۱۰۰ درصد که تاکنون متوقف بود، نیز آغاز  می‌شود.