به گزارش اکوایران، در سال‌های اخیر کشور در فصل گرما با ناترازی شدید برق مواجه است. شرایطی که دولت ابراهیم رئیسی برای کنترل آن دست به قطع برق صنایع زده است تا برق خانگی و عمومی پابرجا بماند. این سیاست مورد نقد بسیاری از فعالان اقتصادی است. زیرا در این سال‌ها کشور به دلیل قطع برق صنایع به شدت با کاهش تولید و صادرات مواجه شده است.

علیرضا فخاری استاندار تهران در واکنش به این موضوع به «اکوایران» گفت: باید بین مصرف برق صنایع و خانگی تعادل ایجاد شود. نباید به دلیل کمبودها و ناترازی‌ها روی قطع برق  صنعتی تمرکز کنیم. قطع برق بخش مسکونی هم در برخی جاها که با گرمای کمتری مواجه است می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد. ما این را به وزارت نیرو هم منعکس می‌کنیم که این تعادل‌بخشی ایجاد شود.

او افزود: ضرر و زیان ناشی از تعطیلی بخش‌های صنعتی، مستقیم به خود مردم برمی‌گردد؛ این یعنی اشتغالی که کاهش می‌یابد و محصول نهایی که تولیدش کم می‌شود، افزایش هزینه‌هایی که رخ می‌دهد و همگی روی سبد مصرف مردم اثر دارد. برای اینکه در وضع موجود تعادل ایجاد شود، می‌توان در چگونگی قطعی برق تعادل ایجاد کرد و ناترازی بین مناطق مسکونی و صنعتی تقسیم شود و از این راه چالش موجود را برطرف کرد.