به گزارش اکوایران، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به صورت دوره ای وضعیت امنیت غذایی جهان را از  بعد تامین مواد غذایی و مصرف ساکنان زمین بررسی می‌کند. چندی پیش بود که فائو به دلیل عدم اجرای توافقات اولیه روسیه و اوکراین نسبت به کاهش عرضه غلات هشدار داد و سپس درباره اثرات منفی مشکلات برنج کاران هند و محدودیت عرضه برنج در بازار جهانی خبر داد. 

اخیرا هم اولگ کوبیاکوف مدیر دفتر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در مسکو، وضعیت امنیت غذایی در جهان را در حالت هشدار دهنده گزارش کرد. اگرچه به گفته اولگ کوبیاکوف، وضعیت جهانی امنیت غذایی و امدادرسانی به مناطق محروم نسبت به دوره همه‌گیری کرونا بهبود یافته است.

 اما او تاکید کرد: آمار هنوز نسبتا نگران‌کننده هستند. تقریباً از هر 10 نفر یک نفر در این سیاره اکنون گرسنگی مزمن را تجربه می کنند.

کوبیاکوف گفت: "هیچ دستور العمل جهانی جادویی" وجود ندارد که بتوان مشکل قحطی را "در یک سال، در دو سال یا در پنج سال" حل کرد.

او افزود: راهکارهای مهندسی و سازمانی امکان بهبود وضعیت در حوزه امنیت غذایی را فراهم می‌کند، اما فاصله زیادی بین اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه وجود دارد. بنابراین، وظیفه (بشریت) انتقال فن‌آوری‌های کشاورزی مدرن و کارآمد به کشورهای در حال توسعه است؛ فناوری‌هایی که سازگار با محیط‌زیست باشند و در انرژی صرفه‌جویی کنند.

به گفته این مقام فائو، کشورهای در حال توسعه نه تنها باید امنیت غذایی خودشان را تأمین کنند، بلکه باید به "سبد نان" بشریت تبدیل شوند. از نگاه او همه شرایط محیطی هم برای انجام این کار در کشورهای آفریقایی و در کشورهای آسیایی فراهم است.