به گزارش اکوایران؛ کمبود گوشت طی ماه‌های اخیر موجب شد تا یک در بازه زمانی قیمت گوشت گوساله در بازار به بیش از 500 هزار تومان برسد و با این شرایط شاهد حذف این کالای اساسی از سبد بسیاری از خانوار بودیم. روندی که موجب شد تا ابراهیم رییسی در سفر خود به کنیا در کنار قراردادهای همکاری با این کشور نیم نگاهی هم به عقدقراردادهای همکاری مواد غذایی داشته باشد و با این شرایط نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پیش از سفر رییسی به آفریقا، ایران هیچ همکاری تجاری در زمینه مواد غذایی با این منطقه نداشته است.

جعفر برمکی سفیر ایران در کنیا با اشاره به اینکه نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از این کشور آفریقایی به ایران ارسال شده است عنوان کرد: در حال حاضر دامپزشکان ایرانی با همکاری دامپزشکی کنیایی همه گوسفندان را پلاک کوبی کرده‌اند و کارشناسان امیدوارند گوشت گرم گوسفندی به بهترین شکل وارد کشور شود.

به گفته سفیر ایران در کنیا، گونه غالب گوسفندی در کنیا، «قره گل» ایران است که بیش از ۲۵ سال پیش وارد این کشور شد.

براساس  برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال‌حاضر ۲ هزار راس دام گوسفندی در منطقه «نایروک» به صورت قرنطینه نگهداری می شود و آماده کشتار هستند.

 گوشت‌ تنظیم‌بازاری چند؟  

 با توجه به برنامه‌ریزی دولت برای کنترل بازار این کالای اساسی این سوال مطرح می‌شود که گوشت تنظیم بازاری با چه قیمتی عرضه می شود؟

براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، قیمت‌های تنظیم‌بازاری هر کیلوگرم گوشت ران و سردست گوسفندی با ماهیچه ۳۹۰هزار تومان، گردن ۲۶۵هزار تومان، راسته با استخوان ۳۱۰هزار تومان، قلوه‌گاه بدون استخوان ۲۴۰هزار تومان و مخلوط ۳۱۶هزار تومان است.