به گزارش اکوایران، عصر روز گذشته عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران مهمان اتاق اصناف ایران بود. او در دیدار با خطاب به مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: هر دو کشور مزایای نسبی بسیار زیادی دارند و می‌توانیم پروژه‌های مشترکی داشته باشیم.

او افزود: در عربستان غرفه‌های تجاری وجود دارد و می‌توانیم طی قراردادهایی بین شرکت‌های خصوصی تعاملات بیشتری را رقم زنیم.

رئیس اتاق اصناف نیز  با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد بنگاه های تولیدی ایران، بنگاه های کوچک و متوسط هستند؛ گفت: عملا بیش از ۷۰ درصد کالاهای وارداتی و ۹۰ درصد کالاهای تولید شده توسط بنگاههای بزرگ، توسط خرده و‌ عمده فروشان صنفی توزیع می شود.

به نقل از اتاق اصناف ایران، صفایی با اشاره به حجم محدود مبادلات تجاری دو کشور  افزود: امروز بخش خصوصی و فعالان صنفی آماده همکاری تجاری با کشور عربستان هستند.

او ادامه داد: برخی صنوف از جمله فرش دستباف، صنایع دستی، کیف و کفش، مواد غذایی، محصولات چرمی و تجهیزات پزشکی این قابلیت را دارند که طی یک هفته، وارد فاز صادراتی با کشور عربستان صعودی شوند.

صفایی  همچنین گفت:  اصناف ایران این آمادگی را دارند در حوزه‌های مختلف تجارت، معدن، مصالح ساختمانی و … در بحث توسعه و ایجاد شهر هوشمند عربستان همکاری کنند. ما می‌توانیم در ساخت هتل ها، مال ها و بستر های گردشگری همکاری کنیم.

او  افزود: از آنجایی که در کشورما خدمات فنی مهندسی و نیروی متخصص ارزان قیمت وجود دارد این بستر وجود دارد که کشور عربستان در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کند و مطالبه ما یک سویه نبوده و به طور حتم باید دو سویه باشد.

 رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه برای تسهیل تجارت بین دو کشور پیشنهاد داد، کارگروهی تخصصی تشکیل شود تا این موضوع‌های مورد توافق را به سرانجام برساند.