به گزارش اکوایران؛  داده‌های اعلام شده این سوال را به وجود می‌آورد که فولادسازان ایرانی از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی چه میزان فولاد تولید کرده‌اند؟ براساس داده‌های اعلام شده، میزان تولید فولاد ایران در این مدت با کاهش  کمتر از یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی به ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.

 براساس این گزارش ۶۳ فولادساز بزرگ جهان طی سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی ۱۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین در بازه زمانی یاد شده ایران توانست ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کند، ایران با این میزان تولید همچنان در جایگاه دهم تولید جهانی فولاد قرار دارد.

از سوی دیگر طی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، چین با تولید ۷۹۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان صدرنشین تولید این محصول در جهان است. پس از آن، هند با تولید ۱۰۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن، ژاپن با تولید ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و ایالات متحده آمریکا با تولید ۶۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و روسیه با تولید ۵۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام توانستند به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.

همچین در مدت زمان یاد شده، کره جنوبی با تولید ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۲۴ میلیون تن و ایران با تولید ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ترتیب در جایگاه‌های ششم تا دهم قرار گرفتند.