به گزارش اکوایران، یکم آبان ماه برای سومین بار اعضا شورای نظارت بر اتاق بازرگانی ایران دور هم جمع شدند که درباره تخلفات احتمالی در انتخابات دور دهم هیات نمایندگان اتاق ایران تصمیم‌گیری کنند.  جلسه ای که فردای آن روز احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: «من و رئیس سازمان استاندارد مصوبه برکناری را امضا کردیم. منتهی زمان می‌برد که همه اعضای جلسه مصوبه را امضا کنند.» براساس اظهارات آن روز خاندوزی، وزرای صمت و کشاورزی این مصوبه را امضا نکرده بودند و تا آنها امضا نکنند؛ سلاح ورزی رئیس اتاق خواهد ماند. چون در آن جلسه 7 عضو شورا حضور داشتند و تا 4 عضو دولت به برکناری سلاح ورزی رای نمی‌دادند؛ رای خاندوزی و اسلام پناه به نتیجه نمی‌رسید.

به واکنش به این اظهارات رییس اتاق بازرگانی ایران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) به سه مورد اشاره کرد و نوشت «در مورد جلسه شورای عالی نظارت:

 1. بعد از مباحث حقوقی، اواسط جلسه وزاری کشاورزی و اقتصاد جلسه را ترک کردند، بدون مصوبه و امضا.

2.صورتجلسه احتمالی خارج از جلسه تهیه و دست گردان امضا شده؛ پس بدون اعتبار است.

3.اگر راست می‌گویند فیلم رای‌گیری و امضا کردن صورت جلسه را منتشر کنند.»

وزیر صمت نامه برکناری سلاح‌ورزی را امضا نکرد

توییت جدید سلاح‌ورزی: فیلم جدید را منتشر کنید

امروز هم خاندوزی در همایش پدافند غیرعامل که در سازمان بورس  در واکنش به توئیت سلاح ورزی گفت: وزیر اقتصاد گفت: برخی شبهاتی درخصوص صورت‌جلسه تهیه‌شده در پایان نشست اخیر شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران مطرح کرده‌اند، این درحالی است که امضای مربوط به حاضرین به‌صورت قانونی از اعضا اخذ شده است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

به نقل تسنیم خاندوزی درباره غیرقانونی بودن جمع‌آوری امضا خارج از جلسه تأکید کرد: کسانی که در این خصوص مدعی هستند باید یک دور قانون را بررسی کنند.

با وجود اظهارات خاندوزی، عباس علی‌آبادی رئیس شورای‌عالی نظارت بر اتاق ایران هنوز در مورد نتایج این جلسه اظهار نظری نکرده است و در پاسخ به خبرنگاران گفته است: در خصوص جلسه شورای عالی نظارت سلاح‌ورزی فعلاً صحبتی ندارم.

سلاح ورزی : برای اتاق از جان خود می‌گذرم