به گزارش اکوایران؛ اواخر مهرماه بود تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص کاهش میزان سود بازرگانی انواع لاستیک خودروی سواری به وزارتخانه های صمت و اقتصاد ابلاغ شد.  پیش از این، میزان تعرفه حقوق ورودی این کالاها شامل حقوق گمرکی معادل 4درصد ارزش گمرکی کالا به اضافه سود بازرگانی 28درصد بوده است که با کاهش سود بازرگانی به 6 درصد، تعرفه ورودی این کالاها با کاهش 22 درصدی همراه خواهد بو، حال با کاهش حقوق گمرکی شاهد رشد واردات در این بخش بودیم.

به گفته رئیس کل گمرک ایران، پس از کاهش سود بازرگانی لاستیک به ۶ درصد تعداد ۱۴۰۰۰ حلقه لاستیک سواری در مدت زمان کوتاهی از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است.

محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان این مطلب افزود: پس از کاهش سود بازرگانی لاستیک سواری بر اساس مصوبه هیات وزیران به ۶ درصد، مراتب به تمامی گمرکات ابلاغ گردید که ترخیص این کالا بنا به سود بازرگانی جدید انجام شود.

براساس داده‌های اعلام شده، پس از ابلاغ این مصوبه، تعداد ۱۴۰۰۰ حلقه لاستیک به وزن ۹۰۷ تن از تاریخ ابلاغ این مصوبه بر اساس سود بازرگانی جدید از گمرکات ترخیص شده است.

به گفته رضوانی‌فر، هیات وزیران در مصوبه ای سود بازرگانی لاستیک خودرو سواری را به ۶ درصد کاهش داد که این مصوبه در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ از طرف معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و تا پایان سال‌جاری ماخذ اخذ سود بازرگانی واردات لاستیک سواری به کشور ۶ درصد خواهد بود.

 

Capture