به گزارش اکوایران، یک روز پس از ابلاغیه شورای نظارت بر اتاق بازرگانی که اعلام کرده بود، اتاق ایران مکلف است، برای برگزاری مجدد انتخابات با قید فوریت اقدام کند؛ وزارت صمت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتخابات مجدد اتاق بازرگانی صرفا برای جایگزین سلاح‌ورزی باید برگزار شود. 

در اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)  آمده است: با توجه به ابهامات و ایرادات وارده نسبت به انتخابات اخیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و تذکرات واصله از سوی نهادهای نظارتی نسبت به صلاحیت احدی از منتخبان و با لحاظ اختیارات شورای‌عالی نظارت، در جلسه اخیر  این شورا با استناد به عدم تائید صلاحیت فرد منتخب مزبور ( حسین سلاح ورزی)، جریان انتخابات صرفا نسبت به شخص یاد شده، باطل اعلام می‌شود.

صمت تاکید کرد: بنابراین اتاق بازرگانی باید در اولین فرصت و از طریق هیات نمایندگان جهت تعیین فرد جایگزین، انتخابات مجدد برگزار کند.

ماجرای دعوای دولت و اتاق بر سر ریاست سلاح ورزی

خرداد ماه سال جاری همزمان با برگزاری دور دهم انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، رسانه‌های حامی دولت به حسین سلاح ورزی حمله کردند و حضور او را در انتخابات غیرقانونی خواندند. پس از  انتخابات و پیروزی سلاح ورزی در انتخابات و تکیه زدن او بر کرسی ریاست اتاق آنها مجددا این انتخاب رو غیرقانونی خواندند. 

بازی رسانه‌ای دولت تا اوایل تیر ماه ادامه یافت تا اینکه در یکی از  روزهای آغازین مرداد ماه اعلام شد، 7 مرداد ماه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی قصد دارد، تخلفات احتمالی در انتخابات دور دهم هیات رئیسه اتاق ایران را بررسی کند. اما یک روز قبل از برگزاری این نشست اعلام شد، جسلسه شورا کنسل شده است. بعد از آن نیز دو بار زمانی برای برگزاری نشست شورا تعیین شد؛ اما برگزار نشد. تا اینکه برای چهارمین بار نشستی در دو نوبت صبح و بعدظهر برگزار شد؛ اما به نتیجه نرسید.

در نهایت یکم آبان این شورا تشکیل جلسه داد و فردای آن روز وزیر اقتصاد یکی از اعضا دولتی شورا اعلام کرد که همه به برکناری سلاح ورزی رای دادند. البته رئیس اتاق ایران این موضوع را رد کرد.

در نهایت دو روز قبل شورای عالی نظارت بر اتاق بیانیه را منتشر کرد که در آن نشان میداد، اعضا باید مجددا انتخابات برگزار کنند. البته باز اتاق اعلام کرد مصوبه ای به اتاق ابلاغ نشده است. تا اینکه دقایقی پیش اطلاعیه جدید صمت منتشر شد.  البته کماکان حسین سلاح ورزی اعلام میکند ابلاغیه به دست اتاق نرسیده است.

وزیر صمت هم پشت بخش خصوصی را خالی کرد

قانون به برکناری سلاح‌ورزی رای می‌دهد؟

انتخابات اتاق بازرگانی ایران مجدد برگزار می‌شود؟

سلاح ورزی : برای اتاق از جان خود می‌گذرم