به گزارش اکوایران، در سال زراعی گذشته ایران 13.5 میلیون تن گندم تولید کرد. از این میزان کشاورزان بیش از 10 میلیون تن گندم را به دولت فروختند. با این حال  از ابتدای سال 1402 تاکنون (5 آذر 1402)  از بندر امام خمینی یک میلیون تن گندم وارد کشور شده است.

ورود 16 کشتی حامل گندم به ایران را امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اعلام کرد.  او گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم وارد کشور شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: این محموله‌ها به سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خریداری و از طریق بندر امام وارد کشور شده‌اند و پس از تخلیه و بارگیری به مقاصد موردنظر حمل شده‌اند.

او ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این محصول به استان‌هایی که به گندم کیفی نیازمند هستند، حمل می‌شود زیرا گندم مورد نیاز استان خوزستان از گندم محلی که گندمی با کیفیت است تامین می‌شود و این گندم وارداتی پس از تخلیه به مقاصد دیگر استان‌های کشور بارگیری می‌شود.

به نقل از ایسنا، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: روند واردات گندم به عنوان کالای اساسی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت. 

به گفته جهان نژادیان واردات این گندم ها در راستای تکمیل ذخایر استراتژیک است و افزایش ضریب امنیت غذایی است.