اکوایران: درحالی که محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی وعده ثبات قیمت مرغ در بازار داده بود. در بازار دیده میشود دوباره قیمت مرغ افزایشی شده است. این اتفاق واکنش رسول فرخی میکال عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس را برانگیخت. او اعلام کرد: تدوام نابه سامانی در بازار مرغ و افزایش قیمت این کالای ضروری موجب حذف آن از سفره مردم می‌شود.

او با اشاره به افزایش قیمت مرغ در کشور افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ و محصولات پروتئینی هستیم؛ در شرایطی که درآمد مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد کفاف هزینه های روزمره زندگی آنها را نمی‌دهد، نوسانات متعدد قیمت گوشت، مرغ و میوه آرامش  معیشتی خانواده ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی به وعده خود برای کنترل قیمت مرغ عمل کند. وزارت جهاد کشاورزی باید به نحوی برنامه ریزی و مدیریت کند که شاهد بی ثباتی قیمتی در محصولات اساسی خانواده‌ها نباشیم. 

 به گفته فرخی میکال،  نوسانات قیمت مرغ به هر دلیلی اعم از کاهش جوجه ریزی و افزایش قیمت نهاده ها و ... قابل پذیرش نیست و به سرعت بازار باید ساماندهی و مدیریت شود. مرغ برای بسیاری از خانواده‌ها حکم تنها منبع گوشت و پروتئین بوده که آن هم با چنین قیمت‌هایی به مرور زمان از سفره ها حذف خواهد شد.