به گزارش اکوایران، مدتی است که عرضه لاستیک به صورت محدود انجام میشود ولی ظاهرا این محدودیت از ابتدای دی 1402 برداشته میشود و عرضه انبوه آن آغاز می‌شود. مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان عرضه بیش از دو حلقه لاستیک به خودروها وجود ندارد؛ گفت: اما در ماه‌های آینده دیگر محدودیتی برای فروش لاستیک نخواهیم بود. 

به گفته صفایی، راه‌اندازی خطوط جدید برای تولید لاستیک و در واقع افزایش تولید کارخانه‌های لاستیک‌سازی در کنار ترخیص لاستیک‌های خارجی از گمرک منجر به افزایش عرضه خواهد شد. به این ترتیب مالکان خودروها می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند.

البته سه روز قبل مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تایر هم اعلام کرده بود: فروش اینترنتی لاستیک دولتی متوقف شده و مرم می‌توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه تایرهای مورد نیاز خود را از نمایندگی‌ها خریداری کنند.

به گفته او متقاضیان می توانند با در دست داشتن کارت ملی و کارت ماشین به نمایندگی ها مراجعه کرده و بعد از احراز هویت خود نسبت به خرید لاستیک اقدام کنند.

پیش از این اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود، تمامی فعالان صنف عمده و خرده فروشی لاستیک باید  کد نقش بگیرند. برهمین اساس در زمان فروش تایر سواری به مصرف کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو نیز از خریدار دریافت و در سند خرده فروشی ثبت شود.