به گزارش اکوایران؛ کمبود و گران‌فروشی برخی از محصولات لبنی در بازار موجب شد تا وزارت جهادکشاورزی ضمن اعلام نرخ مصوب محصولات لبنی اعلام کند واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی متخلف جریمه خواهند شد. به گفته مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، صنایع لبنی شیر خام را به‌صورت یارانه‌ای و با قیمت مصوب دریافت می‌کنند و از طرفی اجازه صادرات محصولات تولیدی با ماده اولیه یارانه‌ای به آنها داده شده به همین دلیل باید 4 محصول خود را با قیمت‌های مصوب در بازار عرضه کنند. طبق مصوبه دولت که مهر سال جاری اعلام شد قیمت هر کیلوگرم شیر خام ۱۵ هزار تومان، ماست ۲.۵ کیلوگرمی با قیمت ۵۹ هزار و ۷۶۰ تومان، پنیر یواف ۴۰۰ گرمی ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب ۱۸ هزار تومان و شیر بطری یک لیتری کم‌چرب ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفت شد و با توجه قیمت‌های اعلامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد هر قیمتی که بالاتر از قیمت‌های ذکر شده باشد تخلف و گران‌فروشی محسوب می‌شود.  

مسعود امرالهی با اشاره به بازدید از یک واحد‌ تولیدی محصولات لبنی اعلام کرد در بازدید از این واحد لبنی تخلفاتی مانند عدم تولید برخی از محصولات برای بازار داخل و گران‌فروشی مشاهد شد که برای این واحد تولیدی گزارش تخلف و جریمه به ارزش یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تعیین و به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد.

به گفته امرالهی باتوجه به اینکه تاثیر افزایش قیمت مصوب شیر خام و سایر هزینه‌های تولید پیش از این در قیمت این محصولات لحاظ و از سوی واحدهای تولیدی اعمال شده است لذا هرگونه افزایش مجدد قیمت‌ها فاقد وجاهت است.