به گزارش اکوایران؛ داده‌های منتشر شده از روند واردات 20 قلم کالای اساسی در 9 ماه سال جاری نشان می‌دهد، گوشت سرد و گوشت گرم در جمع اقلام وارداتی کالای اساسی سهم قابل توجهی داشته‌اند، با این حال همچنان کمبود این کالای اساسی در سبد غذایی مصرف‌کنندگان احساس می‌شود. 

خبر اعلام شده در خصوص واردات گوشت منجمد در حالی منتشر شده که چندی پیش گمرک در بخشنامه‌ای از اعمال سود بازرگانی صفر درصدی برای واردات 11 کد تعرفه گوشت قرمز خبر داد. بر اساس بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی سراسر کشور سود بازرگانی واردات گوشت گوساله تازه و منجمد شامل لاشه، شقه و قطعات با استخوان تا پایان سال صفر درصد خواهد بود، با توجه به بخش‌نامه ابلاغی شاید بتوان گفت خبر ورود 40 هزار تن گوشت منجمد گوساله و گوسفندی در این راستا صورت گرفته است. 

در این خصوص سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب اشاره کرد: به منظور کاهش فشار تقاضا بر روی گوشت گرم مصرف خانوار ماهانه بیش از ۱۲ هزار تن گوشت منجمد با قیمت مصوب به کشور وارد می‌شود، از این میزان در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ تن گوشت در گمرکات کشور در حال ترخیص و بیش از ۱۰ هزار تن در مسیر گمرکات کشور می‌باشند.

خانی نوذری با اشاره به اینکه تامین ارز این گوشت از محل ارز تالار دوم و نیمایی است، گفت: قیمت گوشت منجمد گوساله وارداتی هر کیلو ۲۸۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی منجمد هر کیلو ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود.

قیمت های جدید گوشت منجمد درحالی از سوی وزارت جهادکشاورزی اعلام شده است که نرخ مصوب در سازمان میادین میوه و تره بار تهران هم اکنون حداقل قیمت گوشت قرمز بسته بندی وغیر بسته بندی بین 130 هزار تومان تا 237 هزار تومان عرضه میشود. 

پیش‌ از این علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیرجهادکشاورزی اعلام کرده بود گوشت‌های وارداتی از کنیا و پاکستان وارد کشور می‌ شود، اما در خبر جدید اعلام نشده که گوشت‌های یخ زده از چه کشورهای وارد ایران خواهد شد.