به گزارش اکوایران؛ داستان اختلاف میان دولت و بخش خصوصی که از 28 خرداد و در زمان انتخاب حسین سلاح‌ورزی آغاز شده بود با انتخابات میان دوره‌ای ریاست اتاق بازرگانی ایران پایان یافت و با این شرایط به نوعی شاهد آشتی دولت با بخش خصوصی هستیم.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به دعوت همتای ترکیه‌ای خود در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به آنکارا سفر کرده و آن‌طور که در فرودگاه مهرآباد گفته است، هدف از این سفر تشکیل هیات عالی مشترک ایران و ترکیه و همچنین مذاکرات در روابط دو جانبه به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری است. در این سفر صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران، نیز در اولین سفر خود پس از انتخاب به عنوان رئیس پارلمان بخش خصوصی، در معیت رئیس‌جمهور و هیات همراه برای دیدار با اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیات اقتصادی و تجاری این کشور، عازم آنکارا شد.

رئیس اتاق ایران پیش از عزیمت به ترکیه، درباره روابط تجاری دو کشور، گفت: چشم‌انداز تبادل اقتصادی ایران و ترکیه ۳۰ میلیارد دلار است و با این سفر فرصتی در اختیار فعالان اقتصادی ترکیه دو کشور قرار می‌گیرد.

او بیان کرد:سفر به ترکیه فرصتی است تا فعالیت‌های اقتصادی کشورمان توسعه بیشتری داشته باشد و از این رو برنامه‌ریزی شده در این سفر فعالان اقتصادی ایران و ترکیه دیدار کنند.

به گفته او، حجم اقتصادی فعلی دو کشور در حد ۷ میلیارد دلار است اما برنامه‌ریزی برای ۳۰ میلیارد در سال است.