به گزارش اکوایران؛ بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد ایالات متحده در سال جاری علاوه بر کسب عنوان بزرگترین تولیدکننده ذرت در سراسر جهان در بازه زمانی مورد بررسی، موفق به صادرات ۵۴ میلیون تن صادرات ذرت هم شود که با این شرایط تقریبا یک سوم از کل صادرات ذرت در سراسر جهان به این کشور اختصاص خواهد یافت.

براساس گزارش انجمن غلات، ذرت یکی از محصولات مهم در ایالات متحده محسوب می‌شود. این کشور طی سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ تولید تقریبا یک سوم ذرت جهان را در اختیار داشته که این روند با توجه به داده‌های اعلام شده در سال جاری نیز تکرار خواهد شد. ایالات متحده حدود ۵.۴۲ میلیون تن ذرت صادر کرده است که با این حجم  صادرات این کشور به دومین صادرکننده بزرگ ذرت در جهان بدل شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد دو کشور «مکزیک» و «چین» به ترتیب با خرید تقریبا ۶۶۲ میلیون بوشل و ۵۷۹ میلیون بوشل، خریداران اصلی ذرت ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ بودند.

«آیووا» و «ایلینوی» بر اساس سطح برداشت ذرت برای غلات در سال ۲۰۲۳، به عنوان برترین ایالات متحده شناخته می‌شوند، با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته ارزش تولید ذرت آیووا در زمینه غلات به ۵۵.۱۱ میلیون هکتار است.

از سوی دیگر براساس تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، اتحادیه اروپا حدود ۵.۲۳ میلیون تن واردات ذرت داشته. پیش بینی می شود که ایالات متحده نیز امسال، ۵۴ میلیون تن صادرات ذرت داشته باشد.

صادرات ذرت در سال 2024

اما روند صادرات ذرت در سال جاری میلادی چگونه پیش‌بینی می‌شود؟ برآورده‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۴ میلادی ، برزیل با صادرات ۵۸ میلیون تنی ذرت، بزرگترین صادرکننده ذرت در سراسر جهان باشد. آرژانتین یکی دیگر از صادرکنندگان قابل توجه ذرت است که انتظار می رود حدود ۳۴ میلیون تن صادرات ذرت داشته باشد.