به گزارش اکوایران؛‌ بر اساس گزارش شرکت مشاوره استون ایکس در برزیل، پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱۴ درصد افزایش یابد و از ۸.۱ میلیون تن به ۹.۲ میلیون تن برسد.

این افزایش تولید در حالی رخ می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود سطح کاشت گندم در برزیل، به ویژه در مناطق جنوبی این کشور که منطقه اصلی تولید گندم است، ۱۱ درصد کاهش یابد.

علت این افزایش تولید با وجود کاهش سطح کاشت، افزایش عملکرد در هکتار است. پیش‌بینی می‌شود عملکرد گندم در برزیل از ۲.۳۴ تن در هکتار به ۳.۰۲ تن در هکتار افزایش یابد.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دلایل افزایش عملکرد گندم در برزیل می‌‌تواند به دلیل «استفاده از روش‌های نوین کاشت و داشت»، «استفاده از بذرهای اصلاح شده»، «افزایش استفاده از کود و سموم»، «مساعد بودن شرایط آب و هوایی» صورت گیرد.

در مقابل دلایلی که برای رشد تولید گندم در برزیل ذکر شده این شرکت پیش‌بینی کرده که تولید در این کشور با تهدیداتی هم روبرو خواهد بود، در این خصوص می‌توان به «کمبود دانه گندم»، «رقابت فروش گندم با ذرت»، «تغییرات آب و هوایی» اشاره کرد. با وجود این چالش‌ها، پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم در برزیل در سال های آینده رشد کند. این رشد می‌تواند به کاهش وابستگی برزیل به واردات گندم و افزایش امنیت غذایی این کشور کمک کند.