به گزارش اکوایران؛ براساس ارزیابی‌ها دغدغه شهروندان و هم‌میهنان در خصوص آب شرب در ایام پیک مصرف، گفت:  باعث شده که چهارمین سال خشکسالی را پشت سر بگذاریم. خشکسالی و کم‌بارشی به حدی بوده که در بررسی آمار 56 سال گذشته، رتبه بارش‌ها به 54 از نظر کمترین بارندگی رسید و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد با ناترازی برای ۱۸ استان هستیم.

هاشم امینی، شرایط اقلیمی باعث شده تا چهارمین سال خشکسالی را پشت سر بگذاریم. خشکسالی و کم بارشی به حدی بوده که در بررسی آمار 56 سال گذشته، رتبه بارش‌ها به 54 از نظر کمترین بارندگی رسیده است.

به گفته مدیر عامل آبفای کشور پس از پایش و بررسی‌های انجام گرفته بر کل کشور شاهد ناترازی برای ۱۸ استان هستیم و پروژه‌های متعددی را تعریف کرده ایم که از ابتدای مهر این پروژه‌ها آغاز شده و امیدواریم در پیک مصرف تابستان نگرانی از بابت تأمین آب نداشته و پایداری شبکه آب شرب برای برداشت مردم حفظ شود.

وی ادامه داد: در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که به جهت عدم ورود حق آبه به حق کشور، شرایط خاصی دارد به همین دلیل پروژه‌های خاص آبرسانی از تهلاب، آبرسانی از بندان، آبرسانی از منابع محلی و زیر زمینی استان و احداث بزرگترین آب شیرین کن خشکی دنیا که با سرعت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف در شرایط فعلی افزود: مردم موضوع مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب را در کارهای روزمره خود قرار دهند و این موضوع کمک می‌کند بهتر بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم و منابع آبی خود را حفظ کنیم. همچنین پس از رصد و پایش های انجام شده حدود ۱۸ استان و ۳۳۹ شهر در شرایط تنش آبی قرار دارند البته برای تمامی شهرها برنامه‌های جامعی و مناسبی برای گذر از تابستان دارند و در طرح‌های بلند مدت وزارت نیرو قرار می‌گیرند.