به گزارش اکوایران؛ همچنین براساس مصوبه هیات وزیران هرگونه ممنوعیتی که پیش از این در خصوص گوشی‌های هوشمند با نشان تجاری اپل برقرار بوده کمافی‌السابق باقی خواهد ماند.

چندی پیش گمرک ایران در بخش‌نامه‌ای واردات انواع آیفون به کشور را ممنوع اعلام کرد. در نامه گمرک آمده «واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری Apple ممنوع اعلام شده و در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد تعیین شده است».

انتشار این خبر واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته بطوریکه سازمان توسعه و تجارت ضمن رد ممنوعیت واردات تمام مدل‌های آیفون اعلام کرد که ممنوعیت واردات تنها مربوط به مد‌ل‌های آیفون 14 به بعد است و ممنوعیت جدیدی در رابطه با ورود آیفون به کشور وضع نشده است. آنچه میان سازمان توسعه و تجارت و نامه گمرک مشترک است تنها به سود بازرگانی واردات این مدل گوشی هوشمند باز می‌گردد، براساس تصویب‌نامه هیئت وزیران سود بازرگانی ۹۶ درصد برای همه مدل‌های آیفون در نظر گرفته شده است.

حال هیات وزیران در ابلاغیه‌ای در کنار اعلام سود بازرگانی واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، اعلام کرده که هرگونه ممنوعیتی که پیش از این در خصوص گوشی‌های هوشمند با نشان تجاری اپل برقرار بوده کمافی‌السابق باقی خواهد ماند.