به گزارش اکوایران، شرکت «اپل» روز سه‌شنبه از چهار مدل آیفون 15 رونمایی کرد. این مدل‌‌هاکه پیش سفارش آن‌ها از روز جمعه (24 شهریور) در کشورهای مختلف آغاز می‌شود، دارای دوربین‌های بهتر، پردازنده‌های قدرتمندتر و یک سیستم شارژ جدید هستند. تلفن‌های همراه جدید اپل مجهز به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هستند و در باتری آن‌ها از کبالت ۱۰۰ درصد قابل بازیافت استفاده شده است.

به نوشته یورونیوز، قیمت آیفون ۱۵ در آمریکا از 800 دلار آغاز می‌شود،‌ اما قیمت مدل پلاس این تلفن همراه از 900 دلار، مدل پرو از 1000 دلار و مدل پرومکس از 1200 دلار آغاز می‌شود.

یکی از بزرگترین تغییراتی که اپل در آیفون 15 به وجود آورده، یک سیستم شارژ جدید است. این شرکت با تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا تصمیم گرفت از کابل یو‌اس‌بی سی برای شارژ گوشی‌های جدید استفاده کند. اپل پیش‌تر از کابل لایتنینگ مختص به خود برای شارژ تلفن‌های همراه استفاده می‌کرد.

صفحه نمایش همه مدل‌های آیفون 15 شفاف‌تر از مدل‌های پیشین است و آیفون ۱۵ پرومکس با صفحه ۶.۷ اینچی، بزرگترین آیفون تولیدی اپل محسوب می‌شود.

همچنین مدل‌های ارزان‌تر آیفون 15 دارای پردازنده‌های سریع‌تری هستند که در مدل‌های پرو و پرومکس آیفون 14 مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از پردازشگر جدید شش هسته‌ای A۱۷ پرو استفاده شده که ۱۰ درصد سریعتر از مدل A۱۶ بیونیک است.

مدل‌های پرو و پرومکس آیفون 15 دارای لنز دوربین جدید و قابلیت زوم اوپتیکال بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین هستند. این مدل‌ها دارای لنزهای تله فوتو به سبک پریسکوپ هستند که باعث می‌شود کیفیت تصاویری که از دور گرفته می‌شود، بهبود یابد. شرکت اپل از یادگیری ماشینی در تشخیص افراد در عکس‌ها استفاده می‌کند که باعث می‌شود کاربران بتوانند یک تصویر را در حین عکاسی یا پس از آن از طریق برنامه عکس اپل به پورتره تبدیل کنند. آیفون 15 پرو می‌تواند به طور همزمان با استفاده از دو دوربین خود، ویدئوهای سه بعدی ضبط کند؛ این ویدئوها در هدست واقعیت ترکیبی اپل که قرار است در سال 2024 عرضه شود،‌ قابل نمایش هستند.

همچنین در ساخت مدل‌های گران‌تر آیفون 15 از تیتانیوم استفاده شده که وزن کمتر و استقامت بیشتر آن‌ها نسبت به مدل‌های پیشین را به همراه داشته است. تیتانیوم آلیاژی است که در ساخت فضاپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل‌های جدید اپل به ارتباط ماهواره‌ای مجهز هستند که می‌توان از آن‌ها برای درخواست کمک‌ در جاده‌ها استفاده کرد. آیفون ۱۵ در رنگ‌های سفید، مشکی، صورتی، سبز و زرد به بازار عرضه خواهد شد.

در کنار آیفون‌های جدید، اپل از نسل جدید ساعت‌های هوشمند این شرکت (The Series 9 Apple Watch) هم رونمایی کرد. از ویژگی‌های جدید این ساعت‌های هوشمند می‌توان به قابلیت کنترل آلارم و پاسخ به تماس، با دو بار بشکن زدن اشاره کرد.