به گزارش اکوایران، بعد از همه‌گیری کرونا، یوفا یا همان اتحادیه فوتبال اروپا به لحاظ مالی دچار مشکلات بسیاری شد. اکنون با برگزاری یورو۲۰۲۴ انتظار می‌رود بخشی از این مشکلات مالی هم حل شوند.

آلمان میزبانی این بازی‌ها را بر عهده گرفته است. ۲۴ تیم اروپایی هم برای شرکت در بازی‌ها روانه آلمان شده‌اند. قرار است از ۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای، ۵۱ بازی میان این تیم‌های فوتبالی برگزار شود.

طی این یک ماه، پول زیادی صرف بازی‌های فوتبال خواهد شد. بسیاری از هواداران فوتبالی، به ورزشگاه‌ها می‌روند تا فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. برخی هم از کافه‌ها یا از خانه‌هایشان به تماشای این بازی‌ها می‌نشینند.

به این ترتیب، افراد زیادی برای تماشای این بازی‌ها پول خرج می‌کنند. یوفا هم به عنوان مسئول اصلی این تورنمنت، برای برگزاری آن هزینه می‌کند.

آلمان که آخرین بار در سال ۱۹۸۸ میزبانی بازی‌های جام ملت‌های اروپا را بر عهده داشت، اکنون دوباره میزبان این بازی‌ها شده است. در آینده قرار است بازی‌ها در بریتانیا و ایرلند برگزار شوند.

یوفا درآمد بسیاری از این بازی‌ها به دست می‌آورد و بخش زیادی از آن را به عنوان جایزه به تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات می‌پردازد. با این حال، همچنان به سود قابل ملاحظه‌ای دست پیدا خواهد کرد.

برخی از کارشناسان می‌گویند سودی که در این مسابقات در یورو۲۰۲۴ به دست آمده، کمتر از حد انتظار بوده، اما به هر حال، این سود، رقم بزرگی است.

در ویدیوی بالا به درآمد حاصل از یورو۲۰۲۴ پرداخته شده و همچنین، سودی که یوفا از این مسابقات به دست خواهد آورد.