به گزارش اکوایران: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی برای «کالاهای اساسی و دارو » 5 میلیارد و 497 میلیون دلار ،‌برای «کالاهای تجاری و بازرگانی» 12 میلیارد و 904 میلیون دلار و برای «خدمات» 464 میلیون دلار و برای «واردات در مقابل صادرات» 5 میلیارد 216 میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

ارز تخصیص یافته برای کالای اساسی

گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل «گندم»، «دانه‌های روغنی» و «نهاده‌های دامی» در مجموع چهار میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار، برای «دارو»، «مواد اولیه دارویی» و «تجهیزات پزشکی» نیز یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون دلار پرداخت شده است. با این شرایط می‌توان گفت در مجموع پنج میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است.

اساسی

داده‌های اعلام شده همچنین نشان می‌دهد تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۸۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل یک میلیارد و ۸۴ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۶۶۷ میلیون دلار انجام شده است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون دلار، ۱۹۱، ۹۳۲، ۸۴۹ و ۳۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم مرداد ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲ میلیارد و ۴۵ میلیون دلار ارز «واردات در مقابل صادرات» به سایر صنایع اختصاص پرداخت شده است.

 

دارو