به گزارش اکوایران؛ قیمت‌های جدید محصولات کشاورزی برای سال زراعی جاری در حالی هنوز از سوی دولت اعلام نشده که براساس قانون خرید تضمینی، دولت موظف است تا پایان تیر هر سال قیمت سال آینده محصولات اساسی کشاورزی را توسط شورای قیمت گذاری مشخص کند، اما با گذشت 40 روز از بازه زمانی قانونی هنوز خبری از اعلام قیمت محصولات کشاورزی نیست. از سوی دیگر در حالی وزارت جهادکشاورزی خبر از برگزاری جلسه شورای قیمت‌گذاری داده که مشخص نیست فردا این جلسه نتیجه‌ای به همراه داشته باشد.

قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و‌ضرر و زیان کشاورزان، دولت موظف است همه‌ساله خرید محصولات اساسی کشاورزی از جمله (‌گندم، برنج، جو، ذرت، چغندر، پنبه وش، دانه‌های روغنی،‌چای، سیب‌زمینی، پیاز و حبوبات) را تضمین کرده و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام و نسبت به خرید آنها از طریق واحدهای ذیربط اقدام کند، اما هر سال شاهد تاخیر از سوی دولت در اعلام قیمت‌های تضمینی هستیم.

وزارت جهاد کشاورزی پیش از این اعلام کرده بود که تاخیر قیمت خرید تضمینی ۳۲ قلم کالای اساسی به دلیل تغییر دولت صورت گرفته است. اما براساس اعلام این وزراتخونه قیمت‌های جدید در کمیسیون‌های داخلی شورای قیمت‌گذاری تعیین شده است که در اولین جلسه شورا بررسی و نهایی می‌شود، حال باید منتظر جلسه فردا بود که آیا منتج به نیتجه خواهد شد.