به گزارش اکوایران؛ سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با صدور حکمی، محمدعلی دهقان دهنوی، اقتصاددان و رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، را به عنوان رئیس جدید سازمان توسعه تجارت منصوب کرد. با این حکم دهقان دهنوی مسئولیت مهم توسعه صادرات غیرنفتی و تسهیل تجارت خارجی را بر عهده خواهد گرفت.

اوایل شهریور سال گذشته مهدی ضیغمی که سرپرست سازمان توسعه و تجارت بود با حکمی از سوی عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت به عنوان رییس این سازمان منصوب شد، حال با گذشت یک سال حکم برکناری او از سوی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

ماموریت‌های رییس جدید سازمان توسعه و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکم رییس جدید سازمان توسعه و تجارت ایران وظایفی نیز برای برای او در نظر گرفته است. در بخشی از حکم وزیر صمت آمده است: «نظر به مراتب شایستگی، تعهد، دانش و تجربه ارزشمند جنابعالی به‌موجب این حکم به‌سمت معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران منصوب می‌شوید.

با توجه به اینکه در شرایط کنونی که کشور بیش از هر زمان دیگر به توسعه تجارت، کاهش هزینه‌های مبادله و روان‌سازی امور نیاز دارد. به همین منظور «روان‌سازی فرآیندها و حذف تشریفات و مقررات زائد در امور صادرات و واردات»، «توسعه همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه با دیگر کشورها»، «حمایت از توسعه بنگاه‌های تجاری و افزایش توانمندی آنها به‌منظور حضور فعال در بازارهای جهانی» و «تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی» را در دستور کار این سازمان قرار دهید.