به گزارش اکوایران؛ هفته گذشته موج نگرانی‌ها برای تعطیلی روز پنجشنبه به واسطه تصویب آن در کمیسیون اجتماعی مجلس بالا گرفت. برهمین اساس فعالان اقتصادی در اتاق تهران و ایران در جلسات متعدد خود با مقامات دولتی و نمایندگان مجلس به نقد این موضوع پرداختند و از خطر سقوط اقتصاد ایران با تعطیلی روز پنجشنبه سخن گفتند و به واسطه جلوگیری از این خطر خواهان اصلاح مجدد ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری شدند. اخیرا یوسف نجفی، مشاور عالی رئیس اتاق ایران هم با اشاره به اینکه مصوبه کمیسیون اجتماعی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها کاملا با دیدگاه بخش خصوصی در تضاد است، نسبت به آسیب این مصوبه هشدار می‌دهد و خواستار اصلاح آن می‌شود.

 

او می‌گوید: خواسته بخش خصوصی تعطیلی شنبه‌ها بود که به هر دلیلی مورد تصویب نهایی قرار نگرفت؛ اما مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، کاملا برخلاف خواسته بخش خصوصی است و آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

نجفی تاکید می‌کند: بر اساس مطالعات انجام گرفته در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، واحدهای تولیدی و صنعتی از تعطیلی قطعی پنج‌شنبه‌ها ضرر هنگفتی خواهند دید و از دوستان کمیسیون اقتصادی می‌خواهیم تدابیری اتخاذ کنند که یا این لایحه رد شود و بخش خصوصی از اجرای آن مستثنا باشد.

او یادآور می‌شود: در صورت تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، ارتباط مالی و پولی کشور با دنیا سه روز در هفته خواهد بود.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران که در  نشست فعالان اقتصادی استان فارس با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سخن می‌گفت، از مجلس و دولت می‌خواهد که به پیشنهاد‌های بخش خصوصی که توسط اتاق ایران به دولت ارسال شده است اهتمام داشته باشند.

طبق اعلام اتاق ایران، در واکنش به اظهارات نجفی، سیدشمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: کمیسیون اقتصادی مجلس، مطالبه و پیشنهاد اتاق ایران در موضوع اصلاح ماده ۸۷ را پیگیری خواهد کرد.