به گزارش اکوایران، طبق گزارش امروز -19 مهر- سازمان امور مالیاتی در سه سال گذشته (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) از مجموع ۷۸۲ هزار و ۳۲۳ خودرو لوکس شناسایی و گزارش شده توسط نیروی انتظامی به سازمان امور مالیاتی، تعداد ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش حدود ۷ هزار میلیارد تومان(همت) شده‌اند.

از طرف دیگر از مجموع ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات شده نیز تعداد ۲۳۵ هزار و ۶۱۷ مالک تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نموده اند که از آنان مبلغ ۲.۵ همت (۴۲ درصد) وصول شده است.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی در سال گذشته -1402- از مجموع ۱۶۶ هزار و ۲۸۵ مالک خودرو لوکس شناسایی شده توسط نیروی انتظامی و گزارش آن به سازمان امور مالیاتی، تعداد ۱۵۵ هزر و ۱۵ مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان(همت) شده است.

از این تعداد نیز ۲۸ هزار و ۴۴۱ مالک نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نموده‌اند که مبلغ ۴۸۷ میلیارد تومان (۱۸ درصد) وصول شده است.

خبر مرتبط
وصول 2.5 همت مالیات از صاحبان خودروهای لوکس

اکوایران: سازمان امور مالیاتی اعلام کرد از ابتدای سال جاری تاکنون 2.5 همت مالیات از صاحبات خودروهای لوکس دریافت شده است.

این آمار در حالی اعلام شد که طبق اعلام دیوان محاسبات کشور در 14 مهرماه، در سال 1402 از تعداد 166 هزار و 325 خودرو با قیمت بیش از سه میلیارد تومان که مشمول 2.85 همت مالیات بوده‌اند، صرفاً مبلغ 218 میلیارد تومان در زمان تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو وصول و به حساب خزانه واریز شده است.

با اتکا به آمار دیوان محاسبات کشور، تنها 10 درصد از مشمولان مالیات خودروهای لوکس اقدام به پرداخت مالیات کرده‌اند و بیش از 100 هزار مالک خودرو اعتنایی به مالیات تعیین‌شده نکرده‌اند. 

خبر مرتبط
بی‌اعتنایی 90 درصدی مالکان خودروهای لوکس/ مالیات خودروهای لوکس چند درصد است؟

طبق اعلام دیوان محاسبات کشور،‌ تنها 10 درصد از مالکان خودروهای لوکس مالیات پرداخت کرده‌اند.

تفاوت آماری بین سازمان امور مالیاتی و دیوان محاسبات کشور

آمار مقدار مالیات‌های وصول شده از خودروهای لوکس در سال گذشته که توسط دو مرجع اقتصادی اعلام شد، با یکدیگر تفاوت 269 میلیارد تومانی دارد.

همچنین تعداد خودروهای لوکس اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی و دیوان محاسبات کشور نیز با یکدیگر متفاوت است؛ دیوان محاسبات کشور 166 هزار و 325 خودرو را به‌عنوان ماشین لوکس اعلام کرد که 218 میلیارد تومان (10 درصد) مالیات از آنها وصول شد. در حالیکه بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی از مجموع ۱۶۶ هزار و ۲۸۵ مالک خودرو لوکس شناسایی شده توسط نیروی انتظامی، تعداد ۱۵۵ هزار و ۱۵ مالک خودرو مشمول مالیات شدند که مبلغ ۴۸۷ میلیارد تومان (۱۸ درصد) وصول شده است.