به گزارش اکوایران به نقل از مهر؛‌ سعید غلامی باغی، معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، درباره وضعیت حراج چای دبش گفت: فروش این کالاها به صورت مزایده‌های الکترونیک برگزار می‌شود.

 تاکنون در استان‌های تهران، هرمزگان، البرز و کرمانشاه بخشی از محموله‌های چای دبش به سازمان تحویل داده شده و طی مزایده‌های قبلی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از این محموله‌ها به فروش رسیده است.

 به منظور تسریع و تسهیل در فرآیند فروش، برنامه‌ریزی شده است که دو حراج حضوری برای چای دبش برگزار شود؛ یکی در استان هرمزگان و دیگری در تهران. این حراج‌ها به منظور تعیین تکلیف و فروش محموله‌های چای انجام می‌شوند.

حراج حضوری استان هرمزگان از روز چهارشنبه دوم آبان آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند تا چهارشنبه نهم آبان به انبارها مراجعه و از پارت‌های چای بازدید کنند. سپس در روز دوازدهم آبان، حراج حضوری در سالن اداره کل اموال تملیکی هرمزگان برگزار خواهد شد.

در خصوص مزایده استان تهران نیز ،‌حراج حضوری مشابهی در این استان برای محموله‌های چای استان‌های تهران و البرز برگزار می‌شود. بازدید از این حراج از نهم تا شانزدهم آبان ماه انجام می شود و حراج حضوری تهران نیز  در روز شنبه نوزدهم آبان برگزار خواهد شد.

این اقدام به منظور تسریع در تعیین تکلیف محموله‌های چای دبش صورت می‌گیرد تا پیش از افت کیفیت، چای های فله ای  به بازار عرضه و به خطوط تولید وارد شوند تا با فرآوری آن‌ها، بخشی از نیاز مصرفی کشور تأمین شود.