به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا، سید عبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان اموال تملیکی اعلام کرد: فروش اموال و دارایی‌های شرکت کوروش کمپانی از سوی مقام قضایی در اختیار این سازمان قرار گرفته شده و پس از فروش به بالاترین قیمت در مزایده سراسری الکترونیکی، عوائد آن با نظر مقام قضایی به مالباختگان بازمی‌گردد.

یکی از بزرگترین مزایده‌های سراسری الکترونیکی اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به شماره ۲۸۳ از امروز (دوشنبه ۹ مهر ماه) شروع شد. در این مزایده، بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان کالا برای فروش در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری شده است. از جمله کالاهای عرضه‌شده می‌توان به ۱۰۷ دستگاه خودروی سواری، ۲۳۲ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی، ۵۰ دستگاه موتورسیکلت، چای و انواع لوازم خانگی اشاره کرد. اجتهادی تأکید کرد که بسیاری از این اقلام برای بخش تولید کشور بسیار ضروری هستند و تمامی آنها دارای مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط می‌باشند.

برخی از کالاهای مزایده‌ای، به شرط صادرات به فروش می‌رسند و برای این منظور، ودیعه‌هایی از خریداران دریافت می‌شود. این ودیعه‌ها پس از تأیید گمرک مبنی بر خروج کالا از کشور، به خریداران بازگردانده می‌شود. همچنین، میزان ودیعه شرکت در این مزایده الکترونیکی برای اموال منقول به ۷ درصد ارزش پایه کالا کاهش یافته تا علاقه‌مندان بتوانند با واریز این مبلغ در مزایده شرکت کنند.

اجتهادی در ادامه افزود که اموال و دارایی‌های شرکت کوروش کمپانی نیز در این مزایده به فروش خواهد رسید. این اموال توسط مقام قضایی به سازمان اموال تملیکی سپرده شده و عوائد حاصل از فروش آنها در مزایده، بر اساس نظر مقام قضایی به مالباختگان بازگردانده خواهد شد. در همین راستا، ۵ دستگاه خودرو و سایر اموال منقول با ارزش پایه کارشناسی حدود ۴۰ میلیارد تومان نیز برای فروش عرضه شده است.

مزایده ۲۸۳ اموال منقول سازمان به صورت سراسری و الکترونیکی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از ۹ مهر آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند کالاها را در مراکز استانی مشاهده کنند و تا ۱۶ مهر پیشنهادات خود را ثبت نمایند. در نهایت، در تاریخ ۲۱ مهرماه فرآیند رمزگشایی انجام شده و برندگان نهایی اعلام خواهند شد.