به گزارش اکوایران؛ با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت ۷۱ کشور تولیدکننده فولاد در جهان در نهمین ماه سال ۲۰۲۴ یعنی ماه سپتامبر کاهش تولید داشتند.

اما وضعیت تولید فولاد ایران در بازه زمانی مورد بررسی چگونه بوده است، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تولید فولاد ایران در 9 ماسه سال 2024 میلادی به بیش از 21 میلیون تن رسید و نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی 3.1 درصدی را ثبت کرد. داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد ایران در ماه سپتامبر (شهریور ماه) ۱.۵ میلیون تن فولاد تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱.۲ درصد کاهش داشته است.

براساس آمار انجمن فولاد ایران، تولیدکنندگان فولاد در بازه زمانی مورد بررسی با تولید 21.3 میلیون تن فولاد توانستند در میان 10 کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان قرار گیرند. بر اساس این گزارش، ایران در ماه سپتامبر (شهریور ماه) ۱.۵ میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

داده‌های اعلام شده نشان می‌هد غرب آسیا در این ماه ۳.۵ میلیون تن فولاد تولید کرده است که با توجه به تولید ۱.۵ میلیون تنی ایران،می‌توان گفت ۴۲.۸۵ درصد تولید فولاد این منطقه به ایران تعلق داشته است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد  کاهش تولید ۲۳ درصدی این منطقه در ماه سپتامبر تاحدی متاثر از کاهش تولید ایران بوده است.

 تولید فولاد در غرب آسیا در ۹ ماه نخست امسال ۳۸.۴ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش داشته است. کشورهای غرب آسیا که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند، شامل «ایران»، «عراق»، «اردن»، «کویت»، «عمان»، «قطر»، «عربستان»، «یمن» هستند.

بیشترین و کمترین رشد تولید

داده‌ها نشان می‌دهد تولید فولاد «آمریکا»، «کره جنوبی»، «آلمان»، «ترکیه» و «برزیل» در این ماه رشد داشته است و برزیل با ۹.۹ درصد، بیشترین میزان رشد تولید را به خود اختصاص داده است. اما تولید کشورهای «چین»، «هند»، «ژاپن»، «روسیه» و «ایران» در این بازه کاهش یافت و بیشترین افت تولید با ۴۱.۲ درصد به ایران رسید.

در این ماه «چین»، «هند» و «آمریکا»، ۳ تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان بوده‌اند و پس از آنها «ژاپن»، «روسیه»، «کره‌ جنوبی»، «ترکیه»، «آلمان» و «برزیل» و «ایران» قرار گرفتند.