ایلان ماسک، از ربات انسان نمای تسلا، با نام «اپتیموس» رونمایی کرد. در رویداد سیلیکون ولی کالیفرنیا، میلیاردر حوزه فناوری، که زمانی هشدار داده بود «هوش مصنوعی تهدیدی برای بشریت است»، آخرین پروتوتایپ یک ربات انسان نما را ارائه کرده که توسط شرکت خودروسازی تسلا توسعه یافته است.

ایلان ماسک گفته است که می خواهد یکی از سخت ترین مشکلات هوش مصنوعی را حل کند: چگونه ماشینی بسازیم که بتواند جایگزین انسان شود. وی افزود که تسلا در حال ساخت محافظ هایی از جمله یک دکمه توقف است که نمی توان آن را دستکاری کرد.

زمانی که اپتیموس به روی صحنه آمد با تشویق تماشاچیان روبرو شد، سپس برای حضار دست تکان داد.

در این رویداد، ویدیویی از این ربات پخش شد که در حال انجام کارهای ساده ای مثل آب دادن به گل ها و برداشتن میله های فلزی است. مهندسان تسلا می گویند ربات های خودران تسلا با کار در کارخانه های خودروسازی مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

ایلان ماسک اعلام کرد، به دنبال اینست  که اپتیموس با هزینه ای کمتر از 18.000 دلار، در سه الی پنج  سال آینده به تولید انبوه رسیده و به عموم مردم فروخته شود.

سرمایه گذاران و تحلیلگران مالی نسبت به روی آوردن تسلا به ربات ابراز نگرانی کرده و توصیه کرده اند که در عوض، روی پروژه‌های نزدیک‌تر به کسب و کار اصلی خودروهای الکتریکی تسلا تمرکز کند.