به گزارش اکوایران، پیام‌رسان واتس‌اپ در برخی کشورها از صبح امروز قطع شد، فرانسه به همراه چندین کشور اروپایی دیگر، ترکیه، کنیا و هند از جمله کشورهایی هستند که دسترسی کاربرانشان به پیام‌رسان واتس اپ قطع شده است.

واتس‌اپ به طور جهانی مختل شده است و هزاران نفر در سراسر جهان قادر به ارسال یا دریافت پیام در این اپلیکیشن نیستند.

طبق گزارش Down Detector که قطعی وب سایت‌ها، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها را رصد می‌کند، بیش از 70 هزار کاربر قطعی واتس‌اپ را گزارش کرده‌اند. 

​بر اساس گزارش Down Detector و رویترز، کاربران در بریتانیا، هند، آفریقای جنوبی، آسیا و برخی از کشورهای اروپایی مشکلاتی را با این برنامه گزارش کردند.

نشریه انگجت نیز در خبری اعلام کرده است این سرویس در چند منطقه از جمله آمریکا، کانادا، بخش هایی از اروپا از جمله انگلیس و ایتالیا و همچنین کشورهای آسیایی از جمله هند، مالزی، ژاپن و فیلیپین از کار افتاده است.

براساس گزارش ایسنا، پس از گشودن این اپلیکیشن پیام رسان، کاربران مکالماتشان را می‌توانند مشاهده کنند اما قادر به ارسال یا دریافت پیام نیستند. پیامی مکررا برای بسیاری از کاربران در بالای برنامه با این مضمون که واتس‌اپ در حال اتصال به سرور است نشان داده می شود اما اتصالی روی نمی‌دهد.

واتس‌اپ یکی از پرکاربردترین سرویسهای پیام رسان در جهان است و بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد. بر اساس گزارش گاردین، متا که شرکت مادر واتس‌اپ است، هنوز درباره اختلال واتس‌اپ اظهارنظر نکرده است.