به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ - اسپیس ایکس، قصد دارد سهام خود را به قیمتی بفروشد تا ارزش این شرکت به حدود ۱۴۰ میلیارد دلار برسد. این شرکت فناوری اکتشافات ‌فضایی، سهام خود را به قیمت ۷۷ دلار عرضه می‌کند.

در هفته‌های اخیر برای قیمت‌های مختلف رایزنی‌هایی صورت گرفت اما در نهایت در یک پیشنهاد مناقصه به ارزش ۱۴۰ میلیارد دلار رسید. مشخص نیست هدف آن‌ها از این کار، تامین مالی اولیه است یا ارزش گذاری شرکت. به گفته pitch book، رقم ۱۴۰ میلیارد دلاری امروز در مقایسه با ارزش ۱۲۷ میلیارد دلاری شرکت در ماه جولای است.

اسپیس ایکس، مستقر در هاتورن، کالیفرنیا، سلطه زیادی بر بازار پرتاب‌های فضایی دارد. این شرکت محموله‌ها را برای مشتریان بخش خصوصی، اداره ملی هوانوردی و سایر سازمان های دولتی به مدار زمین ارسال می‌کند. همچنین فضانوردان را برای ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد و از آن خارج می‌کند و اولین ماموریت گردشگری فضایی خصوصی برای غیرنظامیان را  به دور زمین انجام داده است.

این شرکت به رهبری ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، همچنین در حال ساخت مجموعه ای متشکل از هزاران ماهواره استارلینک است تا مشکل دسترسی به اینترنتدر کره زمین را حل کند.

در ژوئن ۲۰۲۱، ماسک گفت که این شرکت باید ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار برای حفظ برتری رقابتی استارلینک سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، تقریباً ۱۶۸ میلیارد دلار دارایی خالص دارد. بر اساس این شاخص، سهام او در اسپیس ایکس حدود 47 میلیارد دلار ارزش دارد.