به گزارش اکوایران؛ عیسی زارع‌پور از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در کشور استقبال کرده اما تاکید کرده که استفاده از اینترنت ماهواره‌ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی است.

او به خبرگزاری مهر گفته که «اینترنت ماهواره‌ای فعال شده است، اما در جریان اینکه چه تعداد فعال شده است، نیستم. صاحب و دارنده شرکتی که این خدمات را ارائه می‌کند، می‌تواند آمار صحیح را بدهد.»

زارع‌پور درباره خطر ورشکستگی اپراتورها همزمان با فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای هم اظهار کرده که تعداد مشترکان و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است.

وزیر ارتباطات البته گفته «ما مقررات سرزمینی یا «لندینگ رایت» خود را تهیه، مصوب و به اپراتورهای منظومه‌های ماهواره‌ای ابلاغ کردیم تا در صورتی که می‌خواهند در ایران فعالیت قانونی داشته باشند، ملزم به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند.»

زارع‌پور در گفت‌وگو با مهر تاکید کرده که «ما از اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم، مشروط به اینکه قواعد سرزمینی ما را رعایت کنند. محترم شمردن قواعد سرزمینی کشورها، یک قاعده بین‌المللی از سازمان بین‌المللی ITU است.»