به گزارش اکوایران به نقل از رویترز، روز جمعه ایتالیا به صورت موقت دسترسی به چت جی‌پی‌تی را مسدود کرد. مقامات ایتالیایی گفتند در حال تحقیق و بررسی در زمینه امنیت داده‌ها در این زمینه هستند. آن‌ها معتقدند برخی قوانین در زمینه حریم خصوصی نقض شده و نیاز به بررسی بیشتر در این زمینه وجود دارد. 

حالا آلمان هم با ایتالیا هم‌مسیر شده و در زمینه بهره‌گیری از هوش مصنوعی و اثرات آن بر حریم خصوصی، ابراز نگرانی کرده‌است. به همین خاطر است که آلمانی‌ها گفته‌اند در صورت لزوم، دسترسی به چت جی‌پی‌تی را مسدود خواهند کرد. 

در آلمان این مسائل تحت نظارت قوانین ایالتی است و هر ایالت به صورت جداگانه در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد. مقامات آلمانی از ایتالیا درخواست کرده‌اند اطلاعات بیشتری در مورد ممنوعیت موقت چت جی‌پی‌تی در اختیار آن‌ها قرار دهد تا در صورت نیاز همین سیاست را در پیش بگیرند. 

ناظران حریم خصوصی در فرانسه و ایرلند هم گفته‌اند مکاتباتی را ایتالیایی‌ها داشته‌اند تا در زمینه یافته‌های آن‌ها بررسی‌های بیشتری انجام دهند و با اساس مشکل، بیشتر آشنا شوند. 

مقامات و مسئولان ایتالیایی تلاش دارند دسترسی هوش مصنوعی به داده‌ها را به حداقل برسانند تا بتوانند آن را کنترل کنند. در این بین، ناظران حریم خصوصی در سوئد گفته‌اند برنامه‌ای برای مسدودسازی چت جی‌پی‌تی ندارند و نمی‌خواهند در این زمینه با ناظران ایتالیایی مکاتبه کنند یا اطلاعات بیشتری به دست آورند. 

برخی از کاربران می‌گویند چت جی‌پی‌تی اطلاعات آن‌ها را فاش کرده است. به‌ویژه فعالانی که در عرصه امور مالی فعالیت دارند، در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌اند که اطلاعات مالی آن‌ها در اختیار سایر افراد قرار گرفته است. 

حالا که ماجرای چت جی‌پی‌تی ایتالیا به آلمان کشیده شده، می‌توان انتظار بحران برای هوش مصنوعی را داشت.