به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ، یک مقام ارشد امنیتی ایالات متحده گفت که آژانس‌های اطلاعاتی باید از هوش مصنوعی استفاده کنند تا با دشمنان خارجی که همین کار را انجام می‌دهند همگام باشند و اطمینان حاصل کنند که خطرات نقض حریم خصوصی و نگرانی‌های پیرامون سوءاستفاده از این تکنولوژیِ در حال توسعه برطرف می‌شود.

«گیلبرت هررا» - مدیر تحقیقات آژانس امنیت ملی - در مصاحبه‌ای اعلام کرد: جامعه اطلاعاتی باید راه‌هایی برای استفاده از این مدل‌های زبانی بزرگ، بدون نقض حریم خصوصی، بیابد. اگر می‌خواهیم قدرت کامل هوش مصنوعی را در کار‌برد‌های دیگر درک کنیم، باید به همکاری با این صنعت تکیه کنیم.

هررا گفت که او می‌خواهد تا «NSA» از مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی استفاده کند و به شرکت‌هایی مانند متا، گوگل و مایکروسافت اشاره کرد که می‌توانند به حجم عظیمی از داده‌ها دسترسی داشته باشند و به عنوان «مخزن کد» توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزار استفاده شوند.

او همچنین اذعان کرد که استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی تجاری موجود، با خطر ورود الگوریتم‌های مغرضانه به عملیات‌های جاسوسی محرمانه مواجه است.

هررا تأکید کرد که نیازهای اطلاعاتی را می‌توان بدون دسترسی به اطلاعات حیاتی افراد تأمین کرد و از شرکت‌های آمریکایی که برای آموزش و توسعه مدل‌ها به کار می‌روند در این راستا استفاده کرد.

هشدار هررا پس از دیدار کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور با مدیران ارشد گوگل، مایکروسافت، «Open AI» و «Anthropic» منتشر شد که گفت کاخ سفید از تلاش برای کاهش آسیب‌های احتمالی فناوری هوش مصنوعی حمایت می‌کند. هریس افزود که کسب ‌و کارها باید با دولت همکاری کنند تا نسبت به حفاظت از حقوق مدنی، حریم خصوصی، جلوگیری از اطلاعات نادرست و کلاهبرداری اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش سوءاستفاده جنسی از کودکان در گوگل و اینستاگرام

هررا به ایالات متحده هشدار داد که باید راهی برای حل این مشکل پیدا کند؛ زیرا دشمنان از هوش مصنوعی سوءاستفاده خواهند کرد. او گفت کسانی که از مجموعه داده‌های بزرگ استفاده می‌کنند، مزیت بزرگی برای رقابت در این عرصه خواهند داشت

او از راه‌هایی به افزایش دوربین‌های نظارت تصویری و سایر دیتاها در چین اشاره کرد. چین نیز در این زمینه گفته است که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به رهبر جهان در حوزه هوش مصنوعی تبدیل شود.

در اکوایران ببینید: تکنولوژی تشخیص چهره در خیابان‌های چین

هررا گفت که مدل‌های الگوریتمی شرکت‌های خصوصی می‌تواند برای فعالیت «NSA» در زمینه کدگذاری و ارزیابی اطلاعات طبقه‌بندی شده مفید باشد.

هررا همچنین تأکید کرد: همه این کارها باید به‌ گونه‌ای انجام شود که در عین حال به آزادی‌های مدنی و حریم خصوصی افراد احترام گذاشته شود؛ ولی این مسیر سختی است.