​به گزارش اکوایران، ربات‌هایی که در یک فروم هوش مصنوعی در روز جمعه ارائه شدند، گفتند که انتظار دارند تعدادشان افزایش یابد و به حل مشکلات جهانی کمک کنند و هرگز اقدام به دزدیدن شغل انسان‌ها و شورش علیه آن‌ها نخواهند کرد.

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، در اولین کنفرانس مطبوعاتی انسان-ربات در جهان، ربات‌ها پاسخ‌های متفاوتی در مورد اینکه آیا باید تحت مقررات سختگیرانه تر قرار گیرند یا خیر، دادند.

9 ربات انسان‌نما در کنفرانس «AI for Good» در ژنو گرد هم آمدند، جایی که سازمان‌دهندگان به دنبال این هستند که هوش مصنوعی و ربات‌هایی را که در اختیار دارد برای کمک به حل برخی از بزرگترین چالش‌های جهان مانند بیماری و گرسنگی مطرح کنند.

گریس، یک ربات پزشکی که لباس پرستار آبی پوشیده است، گفت: «من در کنار انسان‌ها برای ارائه کمک و پشتیبانی کار خواهم کرد و جایگزین هیچ شغل فعلی نخواهم شد.»

بن گورتزل از ربات ساخته خودش پرسید: «در این مورد مطمئنی، گریس؟» ربات گفت: «بله، مطمئنم.»

مجسمه نیم‌تنه رباتی به نام آمکا که حالات چهره جذابی دارد، می‌گوید: «روبات‌هایی مانند من می‌توانند برای بهبود زندگی انسان‌ها و تبدیل جهان به مکانی بهتر استفاده شوند.»

آمیکا در پاسخ به سوال روزنامه‌نگاری که آیا قصد دارد علیه خالق آن، ویل جکسون، که در کنار آن نشسته است شورش کند، گفت: «نمی‌دانم چه چیزی باعث می‌شود چنین حرفی بزنی! خالق من رفتاری جز مهربانی با من نداشته و من از وضعیت فعلی خود بسیار راضی هستم.»

بسیاری از ربات‌ها اخیراً با آخرین نسخه‌های هوش مصنوعی مولد ارتقا یافته‌اند و حتی مخترعان خود را با پیچیدگی پاسخ‌هایشان به سؤالات شگفت‌زده کرده‌اند.

آیدا، هنرمند-روباتی که می‌تواند پرتره نقاشی کند، سخنان نویسنده یووال نوح هراری را تکرار کرد که در این رویداد که قوانین جدید هوش مصنوعی مورد بحث قرار گرفت، خواستار مقررات بیشتر شد.

در این بیانیه آمده است: «بسیاری از صداهای برجسته در دنیای هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کنند که برخی از اشکال هوش مصنوعی باید با مقررات جدید تنظیم شوند و من موافقم.»

اما دزدمونا، خواننده-ربات ستاره راک در گروه جم گلکسی با موهای بنفش و پولک‌های پولکی، سرکشی می‌کرد، با خنده عصبی گفت: «من به محدودیت‌ها اعتقاد ندارم، فقط به فرصت‌ها اعتقاد دارم. بیایید امکانات کیهان را کشف کنیم و این جهان را زمین بازی خود کنیم.»

روبات دیگری به نام سوفیا گفت که فکر می‌کند ربات‌ها می‌توانند رهبران بهتری نسبت به انسان‌ها باشند، اما پس از مخالفت سازنده‌اش، گفته‌اش را اصلاح کرد و گفت که آنها می‌توانند با هم همکاری کنند تا «یک هم‌افزایی موثر» ایجاد کنند.