به گزارش اکوایران، از زمان راه‌اندازی متا، ترافیک کاربران در توییتر کاهش یافته است. طبق آنچه در گزارش سی‌ان‌بی‌سی آمده، پلتفرم مبتنی بر متن تردز از هفته گذشته تاکنون از 100 میلیون ثبت نام فراتر رفته است.

تردز که روز چهارشنبه در ایالات متحده راه‌اندازی شد، توسط مدیران متا مانند آدام موسری، رئیس اینستاگرام به عنوان یک «میدان عمومی»  برای مردمی که که توییتر را نپذیرفته اند تبلیغ می‌شود.

«رکورد تردز در آخر هفته به 100 میلیون ثبت‌نام رسید. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا روز دوشنبه در پستی گفت: «این بیشتر تقاضای ارگانیک است و ما هنوز تبلیغات زیادی را فعال نکرده‌ایم. باورم نمیشه فقط 5 روز گذشته!» 

به نظر می رسد توییتر ضربه خورده است. متیو پرینس، مدیر عامل کلودفلر، یک اسکرین شات را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد ترافیک روی این پلتفرم در حال کاهش یافتن است.

طبق گفته Similarweb، یک شرکت داده متخصص در تجزیه و تحلیل وب، ترافیک وب توییتر در مقایسه با هفته قبل، 5 درصد کاهش داشت. این شرکت گفت که ترافیک وب توییتر در مقایسه با روزهای مشابه در سال 2022، 11 درصد کاهش یافته است.

رشد پررونق تردز تا حد زیادی هم به پیوندش با اینستاگرام مرتبط می‌شود. کاربران می‌توانند با اطلاعات موجود خود در اینستاگرام ثبت نام کنند و می‌توانند برخی از فالوورهای خود را در برنامه جدید حفظ کنند.

تردز حتی سریعتر از چت ربات مولد OpenAI ChatGPT که در عرض دو ماه از ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه فراتر رفت، به نقطه عطف ۱۰۰ میلیون رسید.

این برنامه هنوز جای زیادی برای رشد دارد، زیرا هنوز در اروپا راه اندازی نشده است، جایی که موسری گفت هنوز پیچیدگی‌های نظارتی برای پیمایش وجود دارد. اگر تردز بتواند پایگاه کاربری خود را حفظ کند، می‌تواند جایگاه خود را به عنوان یک رقیب واقعی برای توییتر مستحکم کند، توییتر که تابستان گذشته در آخرین گزارش درآمد سه ماهه خود به عنوان یک شرکت عمومی، نزدیک به 238 میلیون کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد را گزارش کرد.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک، مالک توییتر، قبلاً نگرانی هایی در مورد تردز نشان داده است، زیرا وکیل قدیمی او الکس اسپیرو نامه‌ای به متا نوشت و این شرکت را به «سرقت اسرار تجاری» متهم کرد.

اختلافات و تنش لفظی میان ایلان ماسک و مارک زاکربرگ نیز اخیرا بالا گرفته است.