به گزارش اکوایران، ایلان ماسک روز شنبه گفت که جریان نقدی توییتر به دلیل کاهش نزدیک به 50 درصدی درآمد تبلیغاتی و بدهی سنگین، منفی باقی مانده است و برخلاف پیش‌بینی‌اش در ماه مارس بود مبنی بر اینکه توییتر می‌تواند تا ژوئن به جریان نقدی مثبت برسد.

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، ماسک در توئیتی در پاسخ به پیشنهادات در مورد افزایش سرمایه گفت: «نیاز به رسیدن به جریان نقدی مثبت از هر چیزی ضروری‌تر است.»

این نشان می‌دهد که اقدامات تهاجمی کاهش هزینه‌ها از زمانی که ماسک توییتر را در اکتبر تصاحب کرد، به تنهایی برای مثبت کردن جریان نقدی توییتر کافی نیست و نشان می‌دهد که درآمد تبلیغات توییتر ممکن است به همان سرعتی که ماسک در مصاحبه‌ای در آوریل پیشنهاد کرده بود، بهبود نیابد. 

پس از اخراج هزاران کارمند و کاهش صورت‌حساب‌های خدمات ابری، ماسک گفته بود که شرکت هزینه‌های غیربدهی خود را از 4.5 میلیارد دلار پیش‌بینی شده در سال 2023 به 1.5 میلیارد دلار کاهش داده است. توییتر همچنین با پرداخت سود سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار در نتیجه بدهی مواجه است. 

مشخص نیست که ماسک در خلال حرف‌هایش در رابطه با کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی به چه بازه زمانی‌ای اشاره کرده است. او گفته است که توییتر در مسیر رسیدن به درآمد 3 میلیارد دلاری در سال 2023 قرار دارد که از 5.1 میلیارد دلار در سال 2021 کاهش یافته است.

توییتر به دلیل تعدیل محتوای ضعیف مورد انتقاد قرار گرفته است و به دنبال آن تعداد زیادی از تبلیغ‌کنندگان که نمی‌خواستند تبلیغاتشان در کنار محتوای نامناسب ظاهر شود، از ادامه تبلیغات در توییتر امتناع کردند.

اقدام ماسک در راستای استخدام لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات سابق کام‌کست در ان‌بی‌سی یونیورسال به عنوان مدیر عامل، نشان داد که فروش تبلیغات برای توییتر اولویت است، حتی اگر تلاش زیادی در راستای افزایش درآمد حاصل از اشتراک صورت گیرد.

یاکارینو در اوایل ژوئن کار خود را در توییتر آغاز کرد و به سرمایه‌گذاران گفته است که توییتر قصد دارد بر روی مشارکت تجاری تمرکز کند و در حال مذاکره با شخصیت‌های سیاسی و سرگرمی، خدمات پرداخت، و ناشران اخبار و رسانه است.