به گزارش اکوایران، عیسی زارع‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با سکوهای متخلف باید برخورد شود. خود صنف هم نامه زده که با برخورد موافقم؛ اما نباید شرکت را بست. باید با سکوهایی که به مردم خدمت می‌رسانند به گونه دیگری برخورد کرد.

وی ادامه داد: البته سکوها ملزم به اجرای قانون هستند اما برخورد باید بازدارنده باشد که تخلف‌ها دیگر تکرار نشود. امیداریم این فضا بگذرد و شاهد رشد و بالندگی سکوها باشیم.

وزیر ارتباطات به استفاده مردم از فیلترشکن‌ها هم اشاره کرد و گفت: نظر ما این است که کسی برای انجام کارهایش نیازی به فیلترشکن نداشته باشد. روزانه پیگیر هستیم تا مسیر دسترسی مردم به خدمت تسهیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: مشکلی برای صدور سیمکارت به اتباع بیگانه وجود ندارد.

در چند روز گذشته شرکت‌های دیجی‌کالا، طاقچه و ازکی به علت انتشار عکس‌های بدون حجاب برخی از کارکنانشان، پلمب، محدود و تعلیق شدند. هرچند که بعد از چند روز شرکت‌های طاقچه و ازکی رفع تعلیق شدند اما برخورد قهری با این استارت‌آپ‌ها واکنش‌ها و مخالفت‌های زیادی را به همراه داشت.

دیروز نیز سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که دستور پلمب سکوهای فضای مجازی از سوی این قوه صادر نشده اما برای آنها پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.