به گزارش اکوایران، نظرسنجی از 500 معلم دبیرستان نشان داد که 41 درصد آن‌ها معتقدند که باید مقررات بهتری در مورد هوش مصنوعی وجود داشته باشد و 31 درصد از آنها خواهان دخالت دولت در استفاده از آن هستند.

طبق آنچه در گزارش اسکای نیوز آمده، بر اساس یک مطالعه جدید، اکثر معلمان بر این باورند که دانش‌آموزان از برنامه‌های هوش مصنوعی برای انجام کارها و تکالیف مدرسه استفاده می‌کنند.

یک نظرسنجی توسط شرکت فناوری آموزشی RM Technology نشان داد که دو سوم معلمان بر این باورند که به طور منظم کارهای نوشته‌شده توسط هوش مصنوعی را دریافت می‌کنند، و از هر ده معلم یک نفر (10٪) اذعان  می‌کند که نمی‌تواند تفاوت بین کار انجام‌شده توسط دانش آموز خود و برنامه‌های هوش مصنوعی را تشخیص دهند. 

نظرسنجی از 500 معلم دبیرستان نشان داد که 41 درصد معتقدند که باید مقررات بهتری در مورد هوش مصنوعی وجود داشته باشد و 31 درصد از آنها خواهان دخالت دولت در استفاده از آن هستند.

مل پارکر، مدیر سابق که اکنون به عنوان مشاور برای RM Technology کار می کند، گفت: «قطعاً باید مقررات دولتی وجود داشته باشد، به ویژه از نقطه نظر حفاظتی.»

و او معتقد است که برای استفاده از فناوری به سرعت در حال توسعه به آموزش بهتری نیاز است.

«آنها باید بدانند که چگونه می‌توانند با دانش‌آموزان در مورد استفاده خوب از هوش مصنوعی صحبت کنند، چه استفاده‌ای مناسب در کلاس است، چگونه می‌توانند از آن بیاموزند؟ چگونه می‌توانند درک بهتری از مفاهیم کسب کنند - در واقع تقلب چیست و تمرین خوب چیست؟».

او گفت که این نگرانی وجود دارد که دانش‌آموزان بتوانند از هوش مصنوعی برای تقلب استفاده کنند، به‌ویژه که بیش از یک سوم معلمان مورد بررسی اعتراف می‌کنند که دانش‌آموزان بیشتر از آنها درباره هوش مصنوعی می‌دانند.

«معلمان به درک دقیق‌تر کاربرد برنامه‌های هوش مصنوعی مجهز نشده‌اند. بنابراین آنها به حمایت و آموزش نیاز دارند تا بتوانند آن را تشخیص دهند.»

رضایت دانش‌آموزان از هوش مصنوعی

نگرانی‌های معلمان توسط دانش‌آموزان به اشتراک گذاشته نشد - یک نظرسنجی از دانش‌آموزان نشان داد که 68 درصد معتقدند که با کمک هوش مصنوعی نمرات بهتری می‌گیرند و 49 درصد معتقدند که حذف هوش مصنوعی تأثیر منفی بر یادگیری آنها خواهد داشت.

میا کرافتز، 17 ساله، ششمین عضو آکادمی گرین وود در بیرمنگام، کاربر دائمی هوش مصنوعی است.

او گفت: «از نظر آموزشی من از آن برای تکالیف آنلاین استفاده می‌کنم، بنابراین اگر به حمایت اضافی نیاز دارم و نمی‌خواهم از معلمم بپرسم یا چیزی است که او نمی‌تواند به من بدهد، هوش مصنوعی در دسترس است. 

«من آن را مثبت می‌بینم زیرا هر زمان که نیاز داشته باشید در دسترس است. با این حال، من احساس می‌کنم ممکن است برخی از دانش‌آموزان بیش از حد به آن وابسته شوند و به نوعی استقلال شما را از بین ببرد.»

«شما می توانید سوال بپرسید و بازخورد فوری دریافت می‌کنید. این هم خوب است هم بد. از این جهت بد است که شما به تدریج و در اثر استفاده طولانی مدت از هوش مصنوعی، فکر کردن به طور مستقل را فراموش می‌کنید!».

نگرانی‌ها

شارلوت اینسلی، مشاور حفاظت دیجیتال گفت: «هر زمان که به رسانه‌های اجتماعی یا هر محتوایی دسترسی پیدا می‌کنید، عموماً توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود و مطمئناً برخی از الگوریتم‌ها و برخی از محتوایی که مشاهده می‌کنید، کودکان را در معرض محتوای مضر قرار می‌دهند، بنابراین اگر آنها در سایت و سرویس خاصی ثبت نام کنند، در مورد سن خود دروغ می‌گویند، و ما می‌دانیم که بسیاری از کودکان این کار را می‌کنند، آنها محتوایی را می‌بینند که به طور بالقوه برای آنها سن نامناسب است.»

«من فکر می کنم دولت نقش و مسئولیت بسیار مهمی در تنظیم هوش مصنوعی دارد.»

یک سخنگوی دولت گفت: «هوش مصنوعی پتانسیل تغییر آموزش را دارد، به همین دلیل است که ما فراخوانی برای شواهد راه اندازی کرده‌ایم تا درباره مزایا و خطراتی که می‌تواند به همراه داشته باشد بیشتر بدانیم.»

به طور گسترده‌تر، ما در حال برداشتن گام‌های سریعی برای ایجاد یک چارچوب نظارتی برای هوش مصنوعی در سراسر بریتانیا هستیم که از طریق کتاب سفید مشخص شده است تا مطمئن شویم که نرده‌های محافظ مناسب برای استفاده ایمن و مسئولیت‌پذیر فناوری هوش مصنوعی داریم.»