به گزارش اکوایران، شرکت تیک‌تاک اعلام کرد که به دنبال هشدار اتحادیه اروپا درباره گسترش اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی نسبت به درگیری‎های حماس و اسرائیل و اولتیماتوم 24 ساعته برای برطرف کردن این مشکل، تیک‌تاک به سرعت اقدامات لازم را انجام داده است.

به نوشته بی‌بی‌سی، شبکه‌های اجتماعی از آغاز درگیری‌های خاورمیانه با موجی از اطلاعات نادرست مانند تصاویر اصلاح‌شده یا ویدیوهایی با برچسب‌ اشتباه درباره این جنگ روبه‌رو شده‌اند. تیک‌تاک اعلام کرده محتوا و حساب‌های کاربری ناقض در این زمینه را حذف کرده است.

اتحادیه اروپا در نامه‌ای به شرکت تیک‌تاک اعلام کرده بود این شرکت باید مراقب محبوبیت خود میان جوانان باشد و از کودکان و نوجوانان در برابر محتوای خشونت‌آمیز و همچنین چالش‌های مرگ در این شبکه اجتماعی محافظت کند.

این اتحادیه پیام‌های مشابهی را نیز به شرکت‌های ایکس (توئیتر سابق)، یوتیوب و مِتا که صاحب فیس‌بوک و اینستاگرام است، ارسال کرده بود و یک اولتیماتوم 24 ساعته به این شرکت‌ها برای حل مشکل گسترش اطلاعات نادرست داده بود.

اتحادیه اروپا در آگوست 2023 قوانین جدیدی را معرفی کرد که نوع محتوای مجاز برای شبکه‌های اجتماعی را مشخص می‌کند. این قوانین، پلتفرم‌هایی را که بیش از 45 میلیون کاربر در اتحادیه اروپا دارند، ملزم می‌کند به طور پیوسته محتوای غیرقانونی را حذف کنند.