به گزارش اکوایران، همزمان با حضور یک هیئت نمایندگی از سناتورهای آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی و در آستانه برگزاری یک کنفرانس خبری توسط این سناتورها، موج بزرگی از موشک‌های حماس، اسرائیل را هدف قرار داده‌اند.

به دنبال این حمله موشکی، آژیرهای خطر در شهرهای تل‌آویو، خولون، ریشون لتسیون، رمت گن و بیت دگان به صدا درآمده‌ است. تاکنون گزارشی از تلفات در این شهرها منتشر نشده است.

کفنرانس خبری در تل‌آویو که قرار بود با حضور گروهی دوحزبی از سناتورهای آمریکا از جمله میت رامنی، چاک شومر، بیل کسیدی و مارک کِلی در ساعت 7 بعدازظهر به وقت محلی برگزار شود، به دلیل حملات موشکی به تعویق افتاد. طبق گزارش‌ها، سناتورها، گزارشگران و مهمانان این کنفرانس به پناهگاه رفته‌اند.

هم‌چنین، طی دست‌کم یک ساعت گذشته، حملات هوایی به شمال غزه افزایش یافته است. اسرائیل در کنار حملات هوایی، حملات توپخانه‌ای نیز انجام داده است. همچنین تعداد زیادی راکت و رگبار در آسمان اسرائیل مشاهده می‌شود و تقریبا هشت راکت توسط سامانه‌های دفاعی اسرائیل متوقف شده‌اند؛ بنابراین خط مقدم شاهد فعالیت زیادی است.

سوالی که اکنون توسط بسیاری مطرح می‌شود مربوط به زمان آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه است. ارتش اسرائیل به شکل جدی اعلام کرده این حمله انجام می‌شود و غزه از هوا، زمین و دریا مورد هدف قرار خواهد گرفت. گزارش‌ها نشان می‌دهد که اکنون نظامیان ارتش اسرائیل در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و تنها زمان حمله بزرگ اسرائیل به غزه مشخص نیست.